Reklama
Reklama

Chcą przedłużenia trasy tramwajowej do stacji PKP Poznań Junikowo

Pięć poznańskich stowarzyszeń chce, by w ramach budowy węzła przesiadkowego Grunwaldzka przy stacji kolejowej Poznań Junikowo, przedłużono tu trasę tramwajową.

Wybrano firmę, która przygotuje program funkcjonalno-użytkowy wraz z projektem budowlanym dla węzła komunikacyjnego Grunwaldzka. To francuska spóła Safege, która zajmie się tym za 1,4 mln złotych. Kompletny program funkcjonalno-użytkowy ma powstać do sierpnia przyszłego roku. Do końca 2018 roku ma być gotowy projekt budowlany z kosztorysami i wnioskiem o pozwolenie na budowę. Decyzje niezbędne do prowadzenia inwestycji mają zapaść maksymalnie wiosną 2019 roku. Inwestycja ma być realizowana przez trzy lata i ma się zakończyć maksymalnie 30 czerwca 2022 roku. Szacuje się, że prace będą kosztować 60 milionów złotych.

Cierpisz na wypadanie włosów po Covid 19? Tylko w czerwcu zabiegi oksybrazji w salonach Wonderland z 15% rabatem. Zadzwoń do nas: Salon Poznań tel. 607 608 867, Salon Swarzędz tel. 512 526 525 lub zarezerwuj: Wonderland.pl
REKLAMA


Poznańskie stowarzyszenia zwracają uwagę, że w projektowanym rozwiązaniu w ogóle nie wzięto pod uwagę przedłużenia trasy tramwajowej do stacji PKP Poznań Junikowo. Powstał więc list otwarty do prezydenta Poznania. - Zakres inwestycji budzi nasze rozczarowanie i zaniepokojenie. Kiedy przed Mistrzostwami Piłkarskimi Euro 2012 prowadzono przebudowę ulicy Grunwaldzkiej, wiele środowisk zwracało uwagę na konieczność przedłużenia trasy tramwajowej o 800 metrów, do stacji kolejowej Poznań Junikowo i wyrażało wątpliwości odbudowy pętli tramwajowo-autobusowej w ówczesnej lokalizacji. Od tego czasu przedłużenie torowiska jest wpisane do Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Poznania. Mieliśmy nadzieję, że w ramach planowanej inwestycji dojdzie do naprawy poprzednich zaniedbań, a przy stacji Poznań Junikowo powstanie prawdziwy węzeł przesiadkowy, integrujący pociągi, tramwaje, autobusy i rowery, wraz z parkingiem Park&Ride. Brak powiązania takiego węzła z siecią tramwajową sprawia, że będzie on dysfunkcjonalny - zwracają uwagę stowarzyszenia. I dodają, że brak tramwaju nie zachęci mieszkańców podpoznańskich gmin do zostawiania aut na węźle przesiadkowym. - Proponowane rozwiązanie w postaci tunelu bez tramwaju, nie zachęci mieszkańców Plewisk do dotarcia na tramwaj, rowerem czy pieszo.

Czego oczekują stowarzyszenia? Szybkiego rozpoczęcia prac koncepcyjnych dla przedłużonej trasy tramwajowej oraz dla drogi rowerowej do planowanego węzła Grunwaldzka. Pod listem podpisały się stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, Prawo do Miasta, Rowerowy Poznań, Ulepsz Poznań i Urbanator.

Miasto już jakiś czas temu zapowiedziało, że przedłużenie trasy tramwajowej nie jest obecnie możliwe ze względów finansowych. Urzędnicy nie wykluczają jednak, że taka inwestycja odbędzie się w przyszłości. Ma się jednak wiązać np. z wyburzeniem budynków przy ulicy, a to oznacza długie przygotowania do inwestycji.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

21℃
5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
5.44 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro