Kolejne parkingi Park & Ride w mieście: gdzie powstaną?
Trwa budowa pierwszego poznańskiego parkingu Park & Ride przy ulicy Szymanowskiego na północy miasta. Prace mają się zakończyć w tym roku. Wkrótce podobne inwestycje mogą się rozpocząć m.in. w rejonie ronda Starołęka.
Parkingi podobne do tego z ulicy Szymanowskiego mają też powstać w trzech kolejnych lokalizacjach: przy rondzie Starołęka, ulicy Świętego Michała oraz w rejonie stacji PKP Strzeszyn. W najbliższych dniach urzędnicy podpiszą umowę o dofinansowanie z UE tych inwestycji, a to pozwoli na rozpoczęcie prac projektowych. - Te parkingi będą umożliwiały pozostawienie samochodu i przesiadkę do środków transportu publicznego - mówi Jan Gosiewski z Wydziału Transportu i Zieleni Urzędu Miasta.
Miasto chce także wybudować zintegrowane węzły przesiadkowe na Starołęce, Górczynie i Miłostowie. Projekty konsultowano z mieszkańcami i zgłoszono do nich wiele uwag. Największe wątpliwości wzbudzała inwestycja ze Starołęki, która miałaby powstać w pobliżu przejazdu kolejowego i pętli autobusowej. Głośne NIE powiedzieli przedsiębiorcy prowadzący działalność w tym rejonie. Parking miał bowiem zastąpić... ich miejsce pracy. Duże emocje wzbudził także fakt, że inwestycja nie zakładała budowy tu wiaduktu nad torami kolejowymi, o co od lat walczą mieszkańcy.
Miasto wzięło pod uwagę opinie uczestników konsultacji i ostatecznie podjęło decyzję o wstrzymaniu prac na Starołęce. - Patrzymy na ten problem całościowo. Być może uda się podjąć wysiłek w zakresie projektowania i realizacji jednak usunięcia tej kolizji. A więc budowy albo tunelu albo wiaduktu wraz z dobudową trzeciego toru kolejowego, bo jest on w tym miejscu konieczny - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. - Dlatego ta lokalizacja nie jest obecnie brana pod uwagę w przypadku realizacji parkingu Park & Ride - dodaje.
W przypadku zintegrowanych węzłów przesiadkowych na Miłostowie i Górczynie miasto stara się obecnie o uzyskanie unijnego dofinansowania.
Najpopularniejsze komentarze