Trasa rowerowa Poznań - Swarzędz: ruszyły konsultacje
Zarząd Dróg Miejskich zaprezentował cztery warianty trasy rowerowej, która ma połączyć Poznań ze Swarzędzem.
W związku z prognozowanym wzrostem ruchu rowerowego pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem, planowana jest budowa trasy dla rowerzystów, która połączy dwa miasta. Właśnie zaprezentowano cztery warianty drogi rowerowej.
Wariant 1
Początek u zbiegu ulic Leszka i Radziwoja. Następnie prowadzi ulicą Leszka, tunelem pod ulicą Warszawską w pobliżu Volkswagen Poznań i dalej ulicą Poznańską - po jej północnej stronie. Za skrzyżowaniem z ulicą Kirkora trasa przeszłaby na drugą stronę jezdni i prowadziłaby w już istniejącą trasę pieszo-rowerową na ul. Kirkora.
Wariant 2
Początek u zbiegu ulic Leszka i Radziwoja. Prowadzi wzdłuż Radziwoja, pod wiaduktem kolejowym za stacją Poznań Antoninek, a następnie wzdłuż ulicy Za Cybiną. Na wysokości ogródków działkowych rowerzyści przejeżdżaliby tory kolejowe, a stąd jechaliby wzdłuż drogi obsługującej te ogródki aż do ulicy Kirkora. Stąd można kontynuować jazdę trasą istniejącą na Kirkora.
Wariant 3
Początek na skrzyżowaniu ulic Kobylepole i Piwnej. Prowadzi wzdłuż ulicy Kobylepole, pod dwoma wiaduktami kolejowymi, a następnie w ulice Borówki i Żywiczną. Biegnie wzdłuż terenów leśnych po północno-zachodniej stronie ulicy Żywicznej. Następnie wzdłuż ulicy Szumana, pomiędzy jezdnią a linią kolejową (tu dochodzi do istniejącej ścieżki rowerowej).
Wariant 4
Początek podobnie jak w wariancie trzecim, ale zamiast wzdłuż ulicy Żywicznej, trasa prowadziłaby wzdłuż ulic Borówki i Transportowej. Koniec na skrzyżowaniu ulic Transportowej i Planetarnej.
ZDM już teraz sugeruje, że najbardziej ekonomicznym wariantem jest wariant drugi. - Drugi pod względem wielkości kosztów jest wariant 1, trzeci - wariant 3, a najdroższy - wariant 4. Jeżeli zaś chodzi o generowany ruch rowerowy, najbardziej korzystny jest wariant 1, następnie wariant 2, a potem warianty 3 i 4, generujące najmniejsze potoki ruchu. Biorąc pod uwagę te dwie zmienne (wielkości kosztów i generowanego ruchu) najbardziej zasadnym wydaje się realizacja wariantu 1. Trasa ta wygeneruje największy ruch. Ponadto stanowi ona najkrótsze połączenie miejsca o bardzo dużej koncentracji miejsc pracy jaką jest zakład Volkswagen Poznań z obszarami mieszkalnymi Swarzędza - tłumaczy ZDM.
Uwagi do projektu można przesyłać do 8 września na adres [email protected]. Szczegółowe informacje na temat wariantów TUTAJ.