Reklama
Reklama

Trasa rowerowa Poznań - Swarzędz: ruszyły konsultacje

Zarząd Dróg Miejskich zaprezentował cztery warianty trasy rowerowej, która ma połączyć Poznań ze Swarzędzem.

W związku z prognozowanym wzrostem ruchu rowerowego pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem, planowana jest budowa trasy dla rowerzystów, która połączy dwa miasta. Właśnie zaprezentowano cztery warianty drogi rowerowej.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


Wariant 1
Początek u zbiegu ulic Leszka i Radziwoja. Następnie prowadzi ulicą Leszka, tunelem pod ulicą Warszawską w pobliżu Volkswagen Poznań i dalej ulicą Poznańską - po jej północnej stronie. Za skrzyżowaniem z ulicą Kirkora trasa przeszłaby na drugą stronę jezdni i prowadziłaby w już istniejącą trasę pieszo-rowerową na ul. Kirkora.

Wariant 2
Początek u zbiegu ulic Leszka i Radziwoja. Prowadzi wzdłuż Radziwoja, pod wiaduktem kolejowym za stacją Poznań Antoninek, a następnie wzdłuż ulicy Za Cybiną. Na wysokości ogródków działkowych rowerzyści przejeżdżaliby tory kolejowe, a stąd jechaliby wzdłuż drogi obsługującej te ogródki aż do ulicy Kirkora. Stąd można kontynuować jazdę trasą istniejącą na Kirkora.

Wariant 3
Początek na skrzyżowaniu ulic Kobylepole i Piwnej. Prowadzi wzdłuż ulicy Kobylepole, pod dwoma wiaduktami kolejowymi, a następnie w ulice Borówki i Żywiczną. Biegnie wzdłuż terenów leśnych po północno-zachodniej stronie ulicy Żywicznej. Następnie wzdłuż ulicy Szumana, pomiędzy jezdnią a linią kolejową (tu dochodzi do istniejącej ścieżki rowerowej).

Wariant 4
Początek podobnie jak w wariancie trzecim, ale zamiast wzdłuż ulicy Żywicznej, trasa prowadziłaby wzdłuż ulic Borówki i Transportowej. Koniec na skrzyżowaniu ulic Transportowej i Planetarnej.

ZDM już teraz sugeruje, że najbardziej ekonomicznym wariantem jest wariant drugi. - Drugi pod względem wielkości kosztów jest wariant 1, trzeci - wariant 3, a najdroższy - wariant 4. Jeżeli zaś chodzi o generowany ruch rowerowy, najbardziej korzystny jest wariant 1, następnie wariant 2, a potem warianty 3 i 4, generujące najmniejsze potoki ruchu. Biorąc pod uwagę te dwie zmienne (wielkości kosztów i generowanego ruchu) najbardziej zasadnym wydaje się realizacja wariantu 1. Trasa ta wygeneruje największy ruch. Ponadto stanowi ona najkrótsze połączenie miejsca o bardzo dużej koncentracji miejsc pracy jaką jest zakład Volkswagen Poznań z obszarami mieszkalnymi Swarzędza - tłumaczy ZDM.

Uwagi do projektu można przesyłać do 8 września na adres [email protected]. Szczegółowe informacje na temat wariantów TUTAJ.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
1℃
-3℃
Poziom opadów:
0.3 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
15.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro