W październiku rozpocznie się ostatni etap remontu linii kolejowej Poznań - Wrocław
O przygotowaniach do ostatniego etapu remontu magistrali kolejowej E59 pisaliśmy już w kwietniu. W piątek poinformowano, że prace w ramach tego etapu rozpoczną się w październiku 2017 roku, a zakończą się w 2020 roku.
W kwietniu informowaliśmy, że najkorzystniejszą ofertę na wykonanie prac w ostatnim etapie modernizacji złożyła firmaAstaldi, która zadeklarowała wykonanie prac za 355 mln złotych netto. W ramach wykonanych prac zmodernizowane zostaną stacje Rawicz i Bojanowo, powstaną przystanki Rydzna i Kaczkowo, a prędkość na całym odcinku zostanie podniesiona do 160km/h - Inwestycje kolejowe w Poznaniu otwierają Wielkopolskę na północ, południe i wschód kraju. Pasażerowie będą mogli wygodniej dojechać do Szczecina, Wrocławia i Warszawy. Dzisiejsza umowa, to kolejny przykład sprawnego realizowania Krajowego Programu Kolejowego. Już niedługo na całej trasie z Poznania do Wrocławia pojedziemy z prędkością 160 km/h. Skróci się czas przejazdu. Pociąg będzie bezkonkurencyjnym środkiem transportu - powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Prace na 35 kilometrowym odcinku rozpoczną się w październiku 2017 roku, a planowo powinny zakończyć się w 2020 roku. Wówczas na całej trasie pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160km/h, a czas podróży najszybszymi pociągami pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem skróci się do 80 minut.