Koniec sporu o zapłatę za budowę zajezdni na Franowie
Zakończył się spór na linii poznańskie MPK - wykonawca zajezdni Franowo dotyczący wypłaty dodatkowych milionów złotych za realizację inwestycji.
Jak informuje portal transport-publiczny.pl, Sąd Apelacyjny oddalił pozew Elektrobudowy (członek konsorcjum budującego obiektu) dotyczący zapłaty blisko 25 milionów złotych z odsetkami za realizację zajezdni Franowo. - Sprawa obejmowała m.in. dyskusyjne w orzecznictwie zagadnienia dotyczące prawidłowego sposobu spełnienia świadczenia przez zamawiającego w sytuacji, gdy w toku inwestycji wystąpiły różnice między postanowieniami umowy o realizację zamówienia publicznego i umowy konsorcjum dotyczące podmiotu na rzecz którego zamawiający powinien dokonać zapłaty wynagrodzenia - wyjaśnia portal.
MPK decyzją sądu nie tylko nie musi płacić prawie 25 milionów złotych wykonawcy, ale też ponad 76 mln złotych, których domagał się on w bliźniaczej sprawie zakończonej w lutym tego roku. - Sąd Apelacyjny przychylił się do argumentacji MPK w Poznaniu. uznając, że jakiekolwiek zmiany umowy konsorcjum w toku inwestycji nie wpływają na treść umowy o realizację zamówienia - podkreśla transport-publiczny.pl.
Przypomnijmy, że nowa zajezdnia tramwajowa na Franowie zajmuje 17 hektarów powierzchni. W tym są tory o łącznej długości około 13 kilometrów i miejsce dla 100 tramwajów (docelowo nawet 150 pojazdów). Hala postojowa w nowej zajezdni ma 2 hektary powierzchni, a hala obsług tramwajów ma 2,2 hektara. Dodatkowo znajdują się tutaj magazyny związane z utrzymaniem torów i sieci, place postojowe dla sprzętu oraz samochodów. Inwestycja pochłonęła 240 milionów złotych, z czego 150 milionów pochodziło z dofinansowania unijnego. To najnowocześniejszy obiekt tego typu w kraju.