Reklama
Reklama

Przebudowa Wierzbięcic i 28 Czerwca 1956: przystanki bliżej Rynku Wildeckiego i zielone torowisko

Podsumowano konsultacje społeczne dotyczące koncepcji przebudowy torowiska w ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956. Projekt zakłada kompleksową przebudowę układu torowo-drogowego.

Jak wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego, w ramach konsultacji, które odbywały się w kwietniu, mieszkańcy zgłosili 100 uwag do koncepcji. - Wiele postulatów związanych było z lokalizacją przystanków w rejonie Rynku Wildeckiego. Zmiana lokalizacji zaproponowana przez Radę Osiedla Wilda (przeniesienie ich bliżej samego rynku) została pozytywnie odebrana przez wielu mieszkańców. Część osób biorących udział w konsultacjach sugerowała jednak, aby - zamiast przenoszenia przystanków - przebudować istniejące platformy na przystanki wiedeńskie. Nad tym problemem pochylono się ze szczególną uwagą - zaznacza ZTM i rekomenduje zlokalizowanie przystanków bezpośrednio w rejonie rynku, zgodnie z propozycją Rady Osiedla Wilda.

Mieszkańcy dopytywali o rozwiązania dla rowerzystów na ulicy Wierzbięcice. - Proponowane w projekcie rozwiązanie: faktura jezdni o odmiennym kolorze, nie jest wydzielonym pasem rowerowym lecz optycznym zawężeniem jezdni w celu uprzywilejowania cyklistów (przy ograniczeniu prędkości do 30 km/h). Ze względu na ograniczoną przestrzeń nie jest możliwe zastosowanie wyodrębnionej drogi rowerowej, przy jednoczesnym zachowaniu przepisowej szerokości chodnika - informuje ZTM.

Zwrócono uwagę również na likwidację części miejsc parkingowych w związku z realizacji inwestycji. - Obecnie spora część miejsc parkingowych jest użytkowana nielegalnie. Przeprowadzenie robót wymaga dostosowania miejsc parkingowych do obowiązujących przepisów (m.in. konieczność odsunięcia od przejść dla pieszych na odległość 10 m) - wyjaśnia ZTM. Być może, aby uniemożliwić kierowcom nielegalne parkowanie, zastosowane tu zostaną słupki lub podwyższone krawężniki.

Wśród postulatów mieszkańców jest też więcej zieleni przy przebudowywanych ulicach. Zaproponowano tu posadzenie m.in. wysokich drzew. - Ze względu na ograniczoną przestrzeń oraz nagromadzenie dużej ilości infrastruktury podziemnej wprowadzenie zieleni na tym obszarze jest niezwykle trudne, niemniej w miarę możliwości zostanie uwzględnione na dalszym etapie prac projektowych. Należy też wspomnieć, że wydzielone torowisko tramwajowe w ciągu ul. Wierzbięcice zostało zaprojektowane w formie zielonego torowiska (trawa z systemem nawadniającym), co również przyczyni się do wzrostu powierzchni biologicznie czynnej w tym rejonie miasta.

Pełne podsumowanie konsultacji można znaleźć TUTAJ.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
1℃
Poziom opadów:
0.4 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
8.90 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro