ZTM nałożył 200 tysięcy zł kary na Nextbike. Za co?
Zarząd Transportu Miejskiego nałożył na firmę Nextbike, operatora systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego, 200 000 złotych kary.
Jak wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z ZTM, główną przyczyną nałożenia kary był brak nowoczesnych terminali na wszystkich stacjach PRM na początku tegorocznego sezonu. - Umowa była taka, że wszystkie stacje zostaną wyposażone w nowoczesne terminale do obsługi systemu. Kilka dni przed rozpoczęciem sezonu okazało się jednak, że na kilku stacjach pojawią się terminale analogowe, z których wcześniej zrezygnowaliśmy - mówi. Dziś nowoczesne terminale są już na każdej stacji, ale początkowo mieszkańcy musieli korzystać z mniej wygodnych urządzeń.
Nie jest to jedyny powód ukarania operatora. - Z umowy wynika, że gdy na stacji pozostaje jeden rower, operator ma w określonym czasie dostarczyć na tę stację dodatkowe rowery, by mieszkańcy nie mieli problemu z wypożyczeniem jednośladu. Okazało się jednak, że operator nie wywiązywał się z tego zapisu - przyznaje.
Informacja o nałożeniu kary została wysłana do Nextbike 12 maja. ZTM nie otrzymał jeszcze informacji zwrotnej od operatora.
Tymczasem poznaniacy skarżą się, że największym problemem PRM jest... wypinanie rowerów ze stacji. - Analizujemy to. Tylko w marcu, a więc na początku sezonu, odnotowano prawie 12 tysięcy wypożyczeń rowerów, które trwały krócej niż 3 minuty i w których rower był zwrócony w tym samym miejscu, w którym był wypożyczony. Można więc przypuszczać, że klienci mieli problem z wypięciem roweru ze stacji. Operator twierdzi, że to przez chwilowe problemy z łącznością występowały takie kłopoty. Przyglądamy się na bieżąco temu, jak funkcjonuje system - zapewnia.
Najpopularniejsze komentarze