W końcu przyjęto "Program rowerowy" dla Poznania: nowe ścieżki za miliony
W kwietniu radni mieli dyskutować nad programem rowerowym dla naszego miasta. W ostatniej chwili ten punkt sesji został wycofany. Powrócił we wtorek. Program rowerowy przyjęto. Zakłada budowę nowych ścieżek rowerowych za miliony złotych i wzrost ruchu rowerowego z obecnych 4 do 10% do 2022 roku.
Jesienią ubiegłego roku miasto ogłosiło Wieloletni Program Rozwoju Ruchu Rowerowego, który zakłada zwiększenie udziału rowerzystów w ruchu ogólnym trzykrotnie w ciągu ośmiu lat. W jaki sposób ma się to odbyć? Przede wszystkim dzięki budowie nowych ścieżek rowerowych - trasy główne np. na liniach północ - południe i wschód - zachód, a także łączniki, które umożliwiałyby włączenie się do nowego układu. Konsultacje w tej sprawie odbywały się w październiku.
W kwietniu na sesji Rady Miasta miała się odbyć dyskusja na temat kształtu programu. W ostatniej chwili zastępca prezydenta Maciej Wudarski wycofał ten punkt z porządku obrad. Ostatecznie na wtorkowej sesji do tematu powrócono. Radni przyjęli "Program rowerowy" na lata 2017-2022. 18 radnych było ZA, a 14 PRZECIW.
Pomysłodawcy programu chcą, by w najbliższych latach coraz więcej osób wybierało rower jako środek transportu. Mają do tego zachęcać nowe ścieżki rowerowe, których łącznie ma być w mieście około 150 km. Wybudowanie brakujących odcinków ma kosztować od około 70 (wersja podstawowa zakładająca m.in. wykorzystywanie już istniejących jezdni dla aut) do nawet ponad 130 milionów złotych (wersja rozbudowana). Nowe trasy miałyby tworzyć spójną całość, co przełożyłoby się na większy udział rowerzystów w ruchu. Dziś to 4%. Do 2022 roku ma to być 10%, a do 2030 roku - 18%.
Równocześnie miasto zachęca rowerzystów do przyjrzenia się mapie zinwentaryzowanej infrastruktury rowerowej w Poznaniu. W ostatnich tygodniach przygotowywano mapę, na którą naniesiono m.in. drogi rowerowe, stojaki i wiaty dla rowerów, śluzy rowerowe, a także miejsca niebezpieczne dla rowerzystów. Teraz Zarząd Dróg Miejskich prosi o weryfikację poprawności inwentaryzacji. - Będziemy bardzo wdzięczni za komentarze i wskazania brakujących elementów, lub ewentualnych błędów - wyjaśnia ZDM. Mapa dostępna jest TUTAJ. Uwagi można przesyłać do końca maja.
Najpopularniejsze komentarze