Reklama
Reklama

Pozostałości mostu kolejowego na dnie Jeziora Maltańskiego

Pozostałości mostu kolejowego na dnie Jeziora Maltańskiego | fot. Kolej Wizja
Pozostałości mostu kolejowego na dnie Jeziora Maltańskiego | fot. Kolej Wizja

Jezioro Maltańskie to sztuczny zbiornik, który został oddany do użytku w 1952 roku. Reporterzy programu Kolej Wizja przyglądają się historii Powiatowej Kolei Średzkiej, której część przebiegała na terenie dzisiejszego jeziora. Gdy spuszczana jest z niego woda, wciąż można zobaczyć pozostałości mostu kolejowego na dnie.

W najnowszym odcinku programu Kolej Wizja można zobaczyć ciekawą historię wąskotorowej Powiatowej Kolei Średzkiej, która funkcjonowała na trasie Środa Wielkopolska - Kobylepole. W trakcie budowy Jeziora Maltańskiego odgałęzienie trasy zostało zniszczone. Obecnie, gdy raz na 4 lata spuszczana jest woda z jeziora, można na dnie zbiornika zobaczyć pozostałości po moście kolejowym, który był wykorzystywany m.in. podczas budowy akwenu.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA


- Po tym moście jeździła kiedyś kolejka ze Środy Wielkopolskiej do stacji Główna (dziś nosi ona nazwę Poznań Wschód). To jest jedyny ślad, który jest widoczny na dnie jeziora. W mieście są jeszcze widoczne fragmenty bocznic kolejowych. W Poznaniu istnieje jeszcze parowozownia główna i budynek dworcowy Poznań Kobylepole. Budynek dworcowy jest zamieszkały, a na terenie tej posesji są pewne elementy infrastruktury kolejowej - mówi w reportażu Maciej Rozwadowski, współpracownik Kolejki Maltanka.

Zachęcamy do zobaczenia całego materiału:

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
19.80 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro