Czas podróży pociągiem pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem skróci się do 90 minut
Wkrótce PKP PLK podpisze umowy na modernizację ostatniego odcinka szlaku kolejowego pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Po zakończeniu wszystkich prac czas przejazdu najszybszych pociągów skróci się do 90 minut.
Ostatnim wymagającym remontu odcinkiem trasy kolejowej Poznań - Wrocław jest siedemdziesięciokilometrowy odcinek pomiędzy Czempiniem a granicą województwa wielkopolskiego -Prace obejmą 5 stacji: Rawicz, Bojanowo, Leszno, Stare Bojanowo i Kościan. Efektem będą bardziej komfortowe perony, wyposażone m.in. w nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Podróżni skorzystają z nowej informacji głosowej i wizualnej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy wyposażenie 24 przejazdów kolejowo-drogowych w nowe urządzenia zabezpieczające - rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także w monitoring. Ponadto wybudowane będą 3 wiadukty drogowe w Pakówce, Lesznie i Klonówcu oraz 4 wiadukty kolejowe w Rawiczu i Kościanie. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie - informuje Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem będą rozpędzały się do prędkości 160km/h, a dzięki temu podróż najszybszymi pociągami pomiędzy tymi miastami skróci się do 90 minut. Prace odbędą się w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń". Koszt inwestycji to 1,5 mld złotych , z czego 1,2 mld zł pochodzi ze środków unijnych.