Nowy odcinek S5 Poznań - Wrocław: "droga może być przejezdna w tym roku"
Wracamy do sprawy trasy S5 na powstającym obecnie odcinku Poznań - Wronczyn. Choć inwestycja powinna zakończyć się w listopadzie, dziś zaawansowanie prac szacuje się na 34%. GDDKiA przyznaje, że z technicznego punktu widzenia droga mogłaby być przejezdna w tym roku, ale zależy to od wielu czynników.
Kluczowy z perspektywy mieszkańców Komornik czy Stęszewa odcinek trasy S5 między Poznaniem i Wronczynem ma być teoretycznie gotowy w listopadzie. Teoretycznie, bo dziś ukończono na nim 34% prac. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wykonawca inwestycji ma problemy z płynnością finansową. Podwykonawcy skarżą się bowiem, że nie otrzymują pieniędzy za wykonaną pracę.
- Z technicznego punktu widzenia droga na odcinku Poznań - Wronczyn może być przejezdna w tym roku, ale zależy to od wielu czynników leżących po stronie wykonawcy prac - mówi Danuta Hryniewiecka, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu. - Będziemy z naszej strony robić wszystko, by tak się stało. W innym przypadku liczymy na to, że przejezdność zostanie zapewniona w pierwszej połowie przyszłego roku. Podejmujemy przewidziane umową działania - między innymi skierowano do wykonawcy tak zwane wezwanie do poprawy wyznaczając termin na wykonanie działań naprawczych do końca kwietnia - dodaje.
Przypomnijmy, że umowę z włoskim konsorcjum Toto Construzioni Generali i Vianini Lavori S.p.A na budowę 16-kilometrowego odcinka trasy S5 między Poznaniem i Wronczynem podpisano w lipcu 2015 roku. Opiewa na blisko 530 milionów złotych. To przedłużenie zachodniej obwodnicy Poznania, dzięki któremu odciążone zostaną m.in. Komorniki.
Najpopularniejsze komentarze