Reklama
Reklama

Ul. Nowa Naramowicka - jak będzie wyglądała?

fot. Google Maps

Wzdłuż linii tramwajowej na Naramowice powstanie ulica Nowa Naramowicka, która ma być dwujezdniowa. Z punktu widzenia potrzeb transportowych mieszkańców to optymalne rozwiązanie poparte też przesłankami technicznymi.

Zgodnie z zapowiedziami budowa trasy tramwajowej na Naramowice będzie realizowana w trzech etapach. W pierwszym ma być realizowany odcinek od Wilczaka do Naramowic, wraz z towarzyszącym mu układem drogowym. Tramwaj musi być elementem kompleksowego układu komunikacyjnego - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. Równolegle do torowiska realizowany będzie zatem niezbędny układ drogowy wraz ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami - dodaje.

Prace nad projektem, który obejmuje trasę tramwajową oraz ulicę Nową Naramowicką zostały poprzedzone szczegółowymi analizami, po których zaprojektowana została droga dwujezdniowa na odcinku od Lechickiej do skrzyżowania z ul. Nową Stoińskiego. Ma to ścisły związek z między innymi z planowaną rozbudową ul. Nowej Stoińskiego, na której również pojawią się dwa pasy ruchu w każdą stronę przy czym zgodnie z planem jeden z nich ma być przeznaczony na buspas. W ten sposób chcemy skomunikować osiedla mieszkaniowe powstające w rejonie planu miejscowego Rubież-Sielawy z trasą tramwajową na Naramowice - tłumaczy Maciej Wudarski. Docelowo ma tam przecież zamieszkać ok. 30 tysięcy mieszkańców. Należy się spodziewać dużych potoków pasażerów, którzy autobusami będą chcieli dostać się do tramwaju. Buspas, a co za tym idzie układ dwujezdniowy Nowej Stoińskiego, jest więc konieczny - dodaje.

Z technicznego punktu widzenia, nie ma uzasadnienia dla zawężenia Nowej Naramowickiej do układu jednojezdniowego. Takiego skrzyżowania nie bylibyśmy w stanie w sposób funkcjonalny skomunikować - uzasadnia Gerard Masłowski, pełnomocnik zarządu ds. inwestycji Poznańskich Inwestycji Miejskich. Zasadne jest natomiast, choćby z uwagi na racjonalizację kosztów budowlanych, uszczuplenie oryginalnego projektu na skrzyżowaniach poprzez likwidację lewo- i prawoskrętów- dodaje.

Należy jednak podkreślić, że dwujezdniowy układ drogowy ul. Nowej Naramowickiej zakończy sięna skrzyżowaniu z ul. Nową Stoińskiego. Dalej, w kierunku ul. Maków Polnych, realizowana będzie już droga o przekroju 2x1, czyli po jednym pasie w każdą stronę - tłumaczy Maciej Wudarski.

Jak podkreśla prezydent Wudarski projektowane rozwiązanie jest niezbędne dla aktywizacji zabudowy mieszkaniowej we wschodniej części Naramowic.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

18℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
21 km
Stan powietrza
PM2.5
40.15 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro