Poznań kusi zagranicznych inwestorów: "największym atutem miasta jest różnorodność"
Trwają targi inwestycyjne w Cannes, na których promuje się również Poznań. W trakcie imprezy zaprezentowany zostanie anglojęzyczny raport "Poland. Your place to invest", w którym Poznań zachwala się m.in. jako miasto różnorodne, dogodnie położone i z dużą liczbą wyszkolonych pracowników.
Raport przedstawia analizę potencjału inwestycyjnego Polski z głównym naciskiem na największe miasta - Poznań, Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice i Łódź. - Największym atutem Poznania jest jego różnorodność. Nasze miasto stało się nie tylko ośrodkiem przemysłu motoryzacyjnego, elektromaszynowego, farmaceutycznego, ale także usług biznesowych i IT. Dlatego jesteśmy w stanie rozwijać się w wielu kierunkach - przekonuje w publikacji prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Poznań promuje się m.in. jako drugi pod względem wielkości ośrodek akademicki w Polsce, a także jako miasto drugie w kraju pod względem wskaźnika PKB na mieszkańca. W raporcie pojawia się także informacja o bogatej ofercie biurowej - obecnie to powierzchnia około 430 000 metrów kwadratowych, a wkrótce zwiększy się ona o nowe obiekty, które dadzą dodatkowe ponad 80 000 m2. - Publikacja, skierowana do potencjalnych inwestorów, ma m.in. pomóc wykorzystać szansę, jaką dla polskiej gospodarki może stać się Brexit - zaznacza Hanna Surma, rzeczniczka Urzędu Miasta.