Reklama
Reklama

Amerykańska firma wprowadza na rynek hidżaby dla muzułmańskich sportsmenek

fot. Nike/mat. prasowe
fot. Nike/mat. prasowe

Nad projektem sportowego hidżabu firma Nike pracowała od kilkunastu miesięcy, a do sprzedaży produkt powinien trafić wiosną 2018 roku.

Amerykański producent tłumaczy, że przyczyną powstania sportowego hidżabu są zmiany, które zachodzą w sporcie od dłuższego czasu - Stworzyliśmy Nike Pro Hijab jako odpowiedź na prośby kobiet sportowców, które mówiły nam, że potrzebują takiego produktu i mamy nadzieje, że pomoże on zawodniczkom na całym świecie - powiedziała rzecznik Nike Megan Saalfeld, która przyznaje, że pierwsze prośby o stworzenie sportowego hidżabu pojawiły się w trakcie Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku.

Specjaliści firmy Nike pracowali nad przygotowaniem hidżabu 13 miesięcy, a gotowy produkt będzie wykonany z rozciągliwych i przewiewnych materiałów. Już dziś korzysta z niego między innymi irańska łyżwiarka figurowa -Byłam zachwycona i wręcz emocjonalne poruszona, gdy zobaczyłam prototyp hidżabu firmy Nike. Próbowałam naprawdę wielu różnych hidżabów i niewiele z nich, choćby w niewielkim stopniu, zdaje egzamin. Kiedy jednak zabrałam nowy hidżab na trening, byłam zaskoczona jak dopasowany oraz lekki jest nowy produkt - powiedziała Zahra Lari.

Hidżab trafi do sklepów pod nazwą Pro Hijab i powinien być dostępny w sprzedaży wiosną 2018 roku. W Internecie opublikowano już pierwszą reklamę hidżabu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
11.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro