Reklama
Reklama

Samorządowcy chcą reaktywacji linii kolejowych do Międzychodu i Śremu

fot. wikimedia
fot. wikimedia

W połowie lutego pisaliśmy o wstrzymaniu decyzji o likwidacji linii kolejowej numer 363 na odcinku pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem. Teraz okazuje się, że samorządowcy chcieliby przywrócić ruch na tej i dwóch innych wielkopolskich liniach.

Wiele wielkopolskich linii kolejowych zostało zamkniętych w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Okazuje się jednak, że na niektóre z nich ruch pasażerski może powrócić. W połowie lutego pisaliśmy, że Ministerstwo Infrastruktury wstrzymało decyzję o likwidacji linii kolejowej nr 363 na odcinku pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem. Linia ta została już wcześniej wykreślona z rejestru PKP PLK i przekazana do PKP SA. Podobny był też status linii nr 369 na odcinku pomiędzy Czempiniem a Śremem.

Nie czekaj. Od 1 stycznia 2024 roku korzystanie z bezklasowych kotłów będzie karalne. Wymień kopciucha w miejskim programie Kawka Bis. Więcej informacji na: www.poznan.pl/kawka
REKLAMA

Teraz okazuje się, że linie te mogą doczekać rewitalizacji. Rozmowy na ten temat podjęło stowarzyszenie Metropolia Poznań, które zajmuje się projektem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Stowarzyszenie zorganizowało w Rokietnicy spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele PKP oraz zainteresowanych samorządów -Od lat dziewięćdziesiątych całkowitej zmianie uległa bowiem sytuacja gospodarcza Polski, a rozwijająca się gwałtownie w ostatnich latach aglomeracja poznańska generuje obecnie zapotrzebowanie na usługi transportu publicznego na całkowicie odmiennym poziomie, wzrosło także zapotrzebowanie na usługi transportu towarowego - napisali przedstawiciele stowarzyszenia w relacji dla portalu Rynek Kolejowy, którzy przywołują udane przykłady rewitalizacji linii kolejowych nr 356 z Poznania do Wągrowca oraz 326 z Wrocławia do Trzebnicy.

Poza wspomnianymi wyżej liniami brane jest też pod uwagę przywrócenia ruchu na linii 368 pomiędzy Szamotułami a Międzychodem. Podjęcie prac na liniach uzależnione jest jednak od przeprowadzonych analiz, które zostaną ujęte w studiach wykonalności - Zamiast proponowanych trzech postanowiono wykonać dwa opracowania, ponieważ linie 363 z Rokietnicy i 368 z Szamotuł biegnące w kierunku Międzychodu, wzajemnie na siebie oddziałują. Samorządowcy zadeklarowali wolę współdziałania w dziele rewitalizacji linii kolejowych nr 363, 368 i 369 oraz wolę podpisania stosownych listów intencyjnych - podsumowuje stowarzyszenie.

Jak informowaliśmy w połowie lutego, koszt rewitalizacji linii pomiędzy Rokietnicą a Międzychodem to około 200 mln. Środki na remont mogą pojawić się najwcześniej w 2020 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne ostrzeżenie IMGW. Również dla Poznania!
5℃
0℃
Poziom opadów:
2.6 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
34.07 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro