Unii Lubelskiej: są warianty przebudowy. Konsultacje do 26 lutego
W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje dotyczące przebudowy ulicy Unii Lubelskiej na odcinku od Falistej do Obodrzyckiej.
Przebudowa to część większej inwestycji - budowy trasy tramwajowej od ronda Żegrze do ulicy Falistej oraz pętli autobusowo-tramwajowej. Konieczne jest także wybudowanie brakującego odcinka ulicy Unii Lubelskiej o długości około 350 metrów. Jak wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego, inwestycję podzielono na etapy. Obecnie konsultowany jest etap C - to około 215-metrowy odcinek ul. Unii Lubelskiej. Prace te mają się odbyć jako ostatnie w ramach całej inwestycji
- W ujęciu całościowym ulicę Unii Lubelskiej od ronda Żegrze do skrzyżowania z ul. Obodrzycką zaprojektowano jako trasę z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu. W pasie drogowym uwzględniona została budowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, oświetlenia, odwodnienia oraz zagospodarowania zielenią drogową - wyjaśnia ZTM.
Są dwa warianty przebudowy ulicy - różnią się kwestią parkowania. Pierwszy wariant zakłada budowę miejsc parkingowych równoległych do jezdni, a drugi - ukośnych do jezdni. - Skrzyżowanie z ul. Falistą zostało zaprojektowane jako skrzyżowanie skanalizowane bez sygnalizacji świetlnej z wyspami azylu w ul. Unii Lubelskiej (dla pieszych i rowerzystów). W obrębie skrzyżowania zaprojektowano bezzatokowe przystanki autobusowe. Perony zostały umiejscowione na wlotach ul. Unii Lubelskiej.
Zaplanowano, by na skrzyżowaniu Obodrzycka/Unii Lubelskiej ta druga była drogą podporządkowaną. Po zachodniej stronie ulicy mają natomiast powstać ścieżka rowerowa oraz chodnik. Po wschodniej stronie zaplanowano ciąg pieszo-rowerowy.
Mieszkańcy mogą zapoznać się ze szczegółami koncepcji TUTAJ. Uwagi i wnioski można przesyłać do 26 lutego na adres [email protected].