PKP: wiosną zakończenie prac pomiędzy Poznaniem a Czempiniem
Wszystko wskazuje na to, że przed wakacjami zakończy się remont magistrali kolejowej E59 na odcinku pomiędzy Poznaniem a Czempiniem. Jednocześnie trwa przetarg na remont odcinka pomiędzy Czempiniem a Lesznem.
Termin zakończenia prac na odcinku pomiędzy Poznaniem a Czempiniem był wielokrotnie przekładany, ale wszystko wskazuje, że w tym roku ostatecznie prace zostaną zakończone. W tej chwili PKP PLK szacuje, że zostało już wykonane 85% prac - Zakończyły się już prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem i Mosiną a Czempiniem. Na linii zainstalowano nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane są perony na stacjach i przystankach: Poznań Dębiec, Luboń, Mosina, Drużyna Poznańska, Iłowiec i Czempiń. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne, nagłośnienie i czytelne oznakowanie - informuje w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.
W tej chwili trwają jeszcze prace przy wiadukcie drogowym w Łęczycy oraz kolejowym w Mosinie. Trwają też prace torowe pomiędzy Luboniem a Mosiną, a ich zakończenie zaplanowano na wiosnę 2017 roku. Wszystkie prace na 32 kilometrowym odcinku powinny się zakończyć do wakacji, a wówczas pociągi będą mogły poruszać się tędy z prędkością 160 km/h.
To jednak nie koniec prac na trasie łączącej Poznań i Wrocław. Trwa już przetarg na wybór wykonawcy remontu pomiędzy Czempiniem a Lesznem. Z ustaleń portalu Rynek Kolejowy wynika, że najbliższa zwycięstwa jest firma Torpol. Po zakończeniu wszystkich prac czas podróży najszybszymi pociągami pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem skróci się o 30 minut i będzie trwała zaledwie 90 minut.