Reklama
Reklama

Prawie dwustu pasażerów czekało półtorej godziny na przesiadkę dwóch osób

fot. wikimedia
fot. wikimedia

Do bulwersującej sytuacji doszło na poznańskim dworcu 15 stycznia. Pociąg do Gdyni czekał półtorej godziny na opóźniony pociąg z Berlina, którym podróżowały dwie osoby planujące przesiadkę na pociąg do Gdyni.

O sprawie poinformował branżowy portal Rynek Kolejowy, do którego zgłosił się jeden z podróżujących pociągiem do Gdyni. Z relacji pasażera wynika, że około 200 osób czekało 88 minut na dwójkę pasażerów z Berlina. PKP Intercity potwierdza, że doszło do takiego zdarzenia, a pociąg EC47 relacji Berlin - Warszawa był opóźniony ze względu na awarię lokomotywy. Dwoje pasażerów pociągu z Berlina planowało przesiadkę na pociąg TLK do Gdyni - Wspomniany skład TLK był ostatnim, który odjeżdżał z Poznania w kierunku Gdyni (kolejny odchodził ze stacji o godz. 3:00). Z tego względu podjęto decyzję o skomunikowaniu i oczekiwaniu 88 min na dwójkę pasażerów międzynarodowego składu, tak by umożliwić im dojazd do domu - wyjaśnia na łamach portalu rzecznik PKP IC Cezary Nowak.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Rzecznik PKP IC przyznaje w rozmowie z portalem, że czasem organizowany jest transport indywidualny dla takich pasażerów, ale decyzja podejmowana jest indywidualnie dla każdego przypadku. Każdemu pasażerowi opóźnionego pociągu przysługuje natomiast prawo do reklamacji i uzyskania częściowego zwrotu kosztów podróży.

Dziennikarze portalu skontaktowali się też z Urzędem Transportu Kolejowego. Okazuje się, że zasady skomunikowania opóźnionych pociągów nie są uregulowane w przepisach -Dyspozytor powinien zawsze brać pod uwagę interes wszystkich podróżnych. W opisywanym przypadku alternatywnie przewoźnik mógł na przykład dla podróżnych z opóźnionego pociągu z Berlina zorganizować transport zastępczy w kierunku Trójmiasta. Jednak o przyczynę podjęcia takiej a nie innej decyzji należy pytać przewoźnika - wyjaśnia Maciej Bębenek z UTK. Do obowiązku przewoźnika należy natomiast bezzwłoczne powiadomienie o spodziewanym czasie opóźnienia, a w przypadku opóźnienia powyżej 60 minut zagwarantowanie posiłków i napojów. Pasażerowie mają też prawo do ubiegania się o zwrot części kosztów podróży oraz dochodzenie roszczeń z tytułu naprawy szkody w przypadku powstania np. straty finansowej z tytułu opóźnienia.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
19.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro