Reklama
Reklama

Modertrans zwycięzcą przetargu MPK: do Poznania mają trafić Moderusy Gamma

Oficjalna prezentacja Moderusa Gamma | fot. Maciej Wudarski
Oficjalna prezentacja Moderusa Gamma | fot. Maciej Wudarski

Po blisko dwóch miesiącach od otwarcia ofert złożonych w przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych, MPK ogłosiło, która z nich jest najkorzystniejsza. To Modertrans, który zaproponował wyprodukowanie dla poznańskiego przewoźnika 50 Moderusów Gamma.

Wszystko jasne - MPK w poniedziałek poinformowało, że przetarg wygrała spółka Modertrans, a tym samym do Poznania mają trafić nowoczesne Moderusy Gamma. - W przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono 3 oferty. Zamawiający nie wykluczył z postępowania żądnego wykonawcy. Żadna z ofert nie został odrzucona. Komisja przetargowa oceniła oferty pod względem formalnym i merytorycznym obliczając punkty za każde kryterium - informuje Iwona Gajdzińska z MPK Poznań.

Studiujesz? Chcesz poznać pracę dla miasta? Zimowe, płatne staże studenckie w Urzędzie Miasta Poznania Do 20 października br. aplikuj na www.poznan.pl/mim/staz/
REKLAMA


- Najważniejszym kryterium była cena, która miała wagę 80 procent, ale ocenie podlegały również, udział niskiej podłogi - 7%, pojemność tramwajów - 3 %, maksymalny nacisk na oś - 3 %, rozwiązania techniczne układu hamulców mechanicznych - 3 %, szerokość przejścia wewnątrz pojazdu - 2 % oraz warunki wzajemnie świadczonych usług w okresie gwarancji ogólnej (w tym naprawy powypadkowe) - 2 % - dodaje. Po obliczeniu punktów okazało się, że choć to PESA zaoferowała realizację zamówienia za najniższą kwotę, to jednak oferta spółki Modertrans była korzystniejsza.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpiło 24 listopada ubiegłego roku. Przetarg dotyczył dostarczenia 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, o długości od 30,50 do 32,50 m i szerokości 2,40 m, z udziałem minimum 60% niskiej podłogi.

Już w listopadzie informowaliśmy, że zgłosiło się trzech oferentów - Modertrans Sp. z o.o, PESA SA z Bydgoszczy oraz Konsorcjum Stadler i Solaris. PESA SA zaproponowała tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 % niskiej podłogi w cenie 7.318.500 zł. brutto, tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 % niskiej podłogi w cenie 7.810. 500 zł brutto, a całkowita wartość kontraktu to 387.065.010 zł brutto. Konsorcjum Stadler Solaris zaproponowało tramwaj jednokierunkowy z udziałem 84% niskiej podłogi w cenie 8.787.120 zł brutto, tramwaj dwukierunkowy z udziałem 84% niskiej podłogi w cenie 9.574.320 zł brutto, a całkowita wartość kontraktu to 462.117.396 zł brutto. Natomiast Modertrans zaproponował tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100% niskiej podłogi w cenie 7.687.500 zł brutto, tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100% niskiej podłogi w cenie 8.031.900 zł brutto. Całkowita wartość kontraktu to 397 044 000 zł brutto.

Więcej o Moderusach Gamma piszemy TUTAJ.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW ostrzega. Może być niebezpiecznie na drogach!
16℃
8℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
16 km
Stan powietrza
PM2.5
27.02 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro