Koperty dla dostawców na ulicach: od października będą płatne!
W połowie września pisaliśmy o nowym rozwiązaniu wprowadzonym w centrum Poznania - pojawiły się tam specjalne miejsca parkingowe dla dostawców. We wrześniu korzystanie z nich było bezpłatne. Od października trzeba za nie płacić.
Na ulicy Ratajczaka powstało 5 kopert dla dostawców - dwie pomiędzy ulicami Św. Marcin a 27 Grudnia, a trzy na odcinku od ul. Św. Marcin do Taczaka. Kolejne znajdują się na pl. Wolności (jedna) i na Świętym Marcinie (6). Do dziś parkowanie na kopertach jest bezpłatne. Od października się to zmieni.
- Koperty dla dostaw przysługują podmiotom gospodarczym prowadzącym zarejestrowaną działalność gospodarczą, po wniesieniu opłaty zryczałtowanej. Podmioty gospodarcze mogą wystąpić z wnioskiem do Wydziału Parkowania o wykupienie "koperty dla dostaw" - tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich. Opcje są dwie - podmiot może wykupić kopertę najbliżej adresu, pod którym prowadzi działalność albo w dowolnej lokalizacji.
Na kopercie można parkować maksymalnie przez 15 minut. - Czas postoju będzie potwierdzony zegarem parkingowym wydawanym przez ZDM i umieszczonym za przednią szybą pojazdu. Na zegarze parkingowym, wystawionym w pojeździe w miejscu widocznym dla kontrolera, kierowca zobowiązany jest wskazać czas rozpoczęcia parkowania.
Jedna koperta może być wykorzystywana przez kilka podmiotów. Ile to kosztuje? Za 6 miesięcy trzeba zapłacić 120 złotych, jeśli zdecydujemy się na kopertę najbliższą adresowi, pod którym działa podmiot. 300 złotych to opłata, jeśli decydujemy się na dowolną lokalizację. Abonament wykupuje się w Zarządzie Dróg Miejskich.
Najpopularniejsze komentarze