Tunel na Dębcu: kolejarze zakończą prace w listopadzie
W listopadzie ukończona ma zostać kolejowa część inwestycji związanej z budową tunelu pod linią kolejową na ulicy Czechosłowackiej. Następnie ostatnie prace wykonać tu będzie musiało miasto.
PKP PLK informuje, że prace na modernizowanym odcinku trasy kolejowej Wrocław - Poznań (odcinek Czempiń - Poznań) przebiegają zgodnie z planem. Już w grudniu pociągu mają tu jeździć z prędkością 160 km/h, a dzięki temu z Czempinia do Poznania dojedziemy w czasie krótszym o 10 minut.
- W listopadzie zakończą się prace kolejowe przy wiadukcie na ulicy Czechosłowackiej. Nowy obiekt zapewni większe bezpieczeństwo i lepszą komunikację w obrębie miasta. Umożliwi także bezpieczne i wygodne dojście do przebudowanego przystanku Poznań Dębiec. Wykonawca jest w trakcie robót związanych z montażem wind i dojść na perony. Koszt budowy wiaduktu to około 20 milionów złotych - tłumaczy Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Do tej pory na budowę wiaduktu, schodów, szyb windowych zużyto około 4400 m3 betonu i 1080 ton stali. - Na początku października PLK przekaże miastu teren potrzebny do realizacji miejskiej części inwestycji przy wiadukcie - dodaje. Miasto będzie musiało przeprowadzić ostatnie prace przy wiadukcie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auta i piesi będą mogli zacząć korzystać z tunelu na przełomie grudnia i stycznia.
Równocześnie prowadzone są prace na odcinku trasy kolejowej między Luboniem i Mosiną. - Modernizowane są tory, sieć trakcyjna oraz stacje i przystanki. Perony są przystosowywane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażane są w nowe wiaty, nawierzchnię, ławki tablice informacyjne, oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Na tym odcinku modernizujemy także 9 przejazdów kolejowo - drogowych. Trwają prace przy wiaduktach w Łęczycy i Mosinie - kończy.