Miejsca parkingowe dla samochodów dostawczych na ulicy Ratajczaka gotowe
Wraz z wprowadzeniem strefy Tempo 30 znacząco zmniejszono liczbę miejsc parkingowych w centrum. Okazało się to problemem dla dostawców, ale miasto poinformowało o przygotowaniu specjalnych miejsc dla dostawców na ulicy Ratajczaka.
Przed wprowadzeniem zmian ulica Ratajczaka miała dwa pasy ruchu, a zatrzymanie samochodu dostawczego na pasie ruchu nie prowadziło do wstrzymania ruchu. Dziś nawet tymczasowe zatrzymanie samochodu blokuje całą ulicę. Drogowcy przygotowali i oddali już do użytku pięć miejsc parkingowych dla dostawców. Na ulicy Ratajczaka powstało pięć kopert dla dostawców -Dwie koperty powstały pomiędzy ulicami Św. Marcin a 27 Grudnia, a trzy na odcinku od ul. Św. Marcin do Taczaka. Liczba miejsc postojowych dla aut dostawczych była szacowana na podstawie liczby działających przy ul. Ratajczaka sklepów i lokali gastronomicznych oraz średniego czasu trwania dostawy - informuje Urząd Miasta.
Koperty dla samochodów dostawczych na ulicy Ratajczaka są pierwszymi w Poznaniu, ale urzędnicy zapewniają, że nie ostatnimi. Celem Poznania jest uporządkowania dostaw w centrum miasta, które często wiązały się z niszczeniem nawierzchni chodników, blokowaniem bram czy postojem na światłach awaryjnych. Władze Poznania zwracają też uwagę na brak przepisów, które regulowałyby kwestię dostaw w Polsce -W Polsce wciąż brakuje rozwiązań, które stosowane są z powodzeniem na Zachodzie. Mało tego - obowiązujące u nas przepisy nie regulują bezpośrednio kwestii wyznaczania sposobu zaopatrywania przedsiębiorców i handlowców. A wystarczy sięgnąć po przykłady europejskich miast, które wraz ze znakiem strefy wyładunku określają dopuszczalny czas postoju. W Londynie jest to 20 minut, w Brukseli - 15. Gdzie indziej dopuszcza się dostawy albo wcześnie rano, albo wieczorem - wyjaśniają urzędnicy.
Najpopularniejsze komentarze