Trasa Kórnicka: po remoncie tramwaje nadal jeżdżą bardzo wolno
Mimo niedawnego remontu torów tramwaje nadal nie mogą na Trasie Kórnickiej jeździć z prędkością wyższą niż 30 km/h.
Taka sytuacja zaskakuje pasażerów, którzy wiosną musieli się borykać z dużymi utrudnieniami. Na przełomie maja i czerwca MPK remontowało tory pomiędzy Polanką a osiedlem Lecha. Cały odcinek był nieczynny. Jeździł tylko tramwaj wahadłowy do Polanki, a pozostałe linie kursowały objazdami. Mimo to, po zakończeniu prac tramwaje wciąż jeżdżą po wyremontowanym odcinku tylko 30 km/h. Przewoźnik tłumaczy, że remont torów był jedynie doraźny. Wszystkie prace, które tam wykonujemy to są prace doraźne, które mają zapewnić tylko przejezdność tego torowiska z zachowaniem oczywiście bezpieczeństwa - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK.
Podobne prace MPK zamierza przeprowadzić jesienią na odcinku od os. Lecha do ronda Żegrze. Szybsza jazda będzie możliwa dopiero za kilka lat, kiedy zakończy się planowana, gruntowna modernizacja całego torowiska na górnym tarasie Rataj. W pierwszej kolejności - to są lata 2018 -2019 będziemy przebudowywać ciąg od os. Lecha do Ronda Żegrze i to będzie jedna z największych inwestycji prowadzonych w tym czasie w Poznaniu - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Ta inwestycja, którą miasto dopiero ma w planach, może kosztować ok. 90 mln zł. Sporą część kosztów ma pokryć Unia Europejska.
Najpopularniejsze komentarze