Węzeł Kórnicka: sygnalizacja utrudni życie pieszym
Radny PO Łukasz Mikuła złożył interpelację w sprawie sygnalizacji świetlnej zamontowanej w związku z przebudową węzła komunikacyjnego Kórnicka/Jana Pawła II. Jak zauważa, dodatkowe światła przy przejściach dla pieszych wydłużą czas potrzebny na przemieszczenie się między przystankami tramwajowymi.
W związku z budową centrum handlowego Posnania w rejonie ronda Rataje, przebudowano tu układ komunikacyjny. Prace w rejonie skrzyżowania ulic Jana Pawła II i Kórnickiej w dużej mierze są zakończone, ale kolejne toczą się dalej - na odcinku Jana Pawła II do ronda Śródka.
Przy głównym wejściu do centrum handlowego (przy skrzyżowaniu Jana Pawła II i Kórnickiej) powstała zupełnie nowa ulica, którą wytyczono wzdłuż tramwajowej Trasy Kórnickiej. Jak zauważa radny PO Łukasz Mikuła, zamontowana tu nowa sygnalizacja świetlna znacznie utrudni życie pieszym. - W szczególności pojawią się duże utrudnienia przy przesiadkach tramwajowych z przystanków położonych w ciągu trasy na ul. Jana Pawła II na tramwaje jadące tzw. trasą Kórnicką. W stosunku do obecnego stanu pojawi się kolejna szeroka jezdnia do pokonania, a poszerzeniu ulegnie także istniejąca wschodnia nitka ul. Jana Pawła II. Zaniepokojenie mieszkańców wywołuje przede wszystkim nowa sygnalizacja świetlna zainstalowana przy przejściu przez nową ulicę prowadzącą od ul. Jana Pawła II do Centrum Handlowego Posnania. Może ona wydłużyć o kilka minut czas przejścia pomiędzy bardzo do tej pory bliskimi przystankami w ramach ważnego węzła przesiadkowego - wyjaśnia w interpelacji.
Mikuła prosi prezydenta o odpowiedź na pytanie czy możliwe jest zmodyfikowanie już zastosowanych rozwiązań w ramach węzła. - Czy możliwa jest korekta przedmiotowego węzła poprzez likwidację części sygnalizacji świetlnych dla pieszych pomiędzy przystankami tramwajowymi - pyta. Na odpowiedź przyjdzie nam jednak jeszcze poczekać.