Zobacz, jak poznański FPS modernizuje składy EN57
Choć z czasów świetności zakładów Cegielskiego zostało niewiele, to jednym ze spadkobierców dawnej dumy Poznania jest Fabryka Pojazdów Szynowych. To tutaj powstają nowoczesne wagony dla PKP Intercity, a ostatnio poznańskiego zakłady modernizują dwadzieścia składów EN57.
Modernizacja dwudziestu składów realizowana jest na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego, a zdaniem mediów branżowych pociągi po remoncie trafią do Przewozów Regionalnych. Poznański FPS chwali się, że wykonane prace to najbardziej zaawansowana modernizacja EN57 w Polsce -Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazd otrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła. Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się na zwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemu systemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeń dla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera. Pojazdy otrzymają też nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową od renomowanych producentów - wyjaśniał na łamach Rynku Kolejowego Łukasz Szaranek, specjalista ds. marketingu i sprzedaży w FPS. Modernizacja dziesięciu pojazdów zakończy się jeszcze w tym roku, kolejne dziesięć przejdzie remont w przyszłym roku.
Najpopularniejsze komentarze