Trasa PST bez tramwajów i... biletomatów
Trasa PST jest obecnie wyłączona z użytkowania. Jak się okazuje, wyłączone są również biletomaty stojące na przystankach. Zdaniem naszego czytelnika, ich uruchomienie znacznie ułatwiłoby życie pasażerom mieszkającym w pobliżu. ZTM tłumaczy, że prace prowadzone przez MPK na trasie wymagały wyłączenia prądu.
O sprawie poinformował nas czytelnik Jakub. - Na trasie PST zostały wyłączone wszystkie biletomaty. Dla mnie jest to absurdalne. Jedyna możliwość to kupienie biletu "w okienku", które zawsze ma niestety ograniczone godziny pracy lub przez internet, co jak wiadomo, często wiąże się z błędami systemu. Biletomaty byłyby dużym ułatwieniem podczas obecnych remontów i zmian na trasie, ale widocznie ZTM ma w głębokim poważaniu wygodę pasażerów. Zarówno jeśli chodzi o remonty na trasach, jak i kupno biletów - pisze. Czytelnik zauważa też, że w informacji o pracach na trasie PST nie pojawiła się wzmianka o wyłączeniu biletomatów.
Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego zauważa, że wyłączenie prądu było konieczne. - MPK Poznań prowadzi obecnie remont trasy tramwajowej PST wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wykonywane prace obejmują swym zakresem również elementy infrastruktury energetycznej, w związku z czym konieczne było wyłączenie dopływu energii elektrycznej do rozdzielnic przystankowych znajdujących się na przystankach: PST Al. Solidarności, PST Lechicka/ Poznań Plaza, PST Kurpińskiego, PST Szymanowskiego, PST Jana III Sobieskiego, co wiąże się z pozbawieniem dopływu energii do urządzeń i instalacji zasilanych z wymienionych rozdzielnic, w tym biletomatów - tłumaczy.
ZTM przeprasza pasażerów za problemy, ale dodaje, że to właśnie z myślą o pasażerach odbywają się remonty. - Prace na infrastrukturze torowo-sieciowej prowadzone są z myślą o pasażerach. Stan infrastruktury warunkuje bowiem nie tylko bezpieczeństwo pasażerów, ale również wpływa na jakość funkcjonowania transportu publicznego - kończy.