Ogromny sukces akcji "Poznań za pół ceny"

W miniony weekend odbyła się kolejna edycja akcji "Poznań za pół ceny". Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się tzw. program turystyczny.
Akcja "Poznań za pół ceny" organizowana jest od dziewięciu lat, a w tegorocznej edycji mieszkańcy i turyści mogli korzystać ze 165 atrakcji -Poznań za pół ceny jest pretekstem do przyjazdu do Poznania dla turystów, ale też dla blogerów. Wiele hoteli było zapełnionych, rośnie frekwencja w programach turystycznych. Nasz monitoring mediów społecznościowych "zwariował" od liczby pozytywnych wpisów w internecie. Internauci gratulowali pomysłów i wielu z nich przyznało, że są stałymi klientami akcji. Turyści przyjeżdżają do Poznania i zapewniają, że będą wracać, bo wciąż nie zdążyli zobaczyć nawet jednej dziesiątej wszystkich atrakcji programu - podsumowuje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, organizatora "Poznań za pół ceny".
Tradycyjnie bardzo dużą popularnością cieszy się przygotowana na ten dzień oferta gastronomiczna, ale z roku na rok rośnie też popularność programów turystycznych - To na co warto zwrócić uwagę, to rosnąca frekwencja w programach turystycznych. Wspólne spacery gromadzą po kilkaset osób. Przygotowywaliśmy się do większej frekwencji, prawie każda wycieczka miała co najmniej 2 przewodników. Wiele osób uczestniczyło w wędrówce po Łazarzu czy MTP. Zaskoczyła nas gigantyczna frekwencja na wycieczce po Farze. W tym roku po raz pierwszy grupa nie zmieściła się w podziemiach kościoła - dodaje Mazurczak.
W trakcie trwania akcji badacze z Uniwersytetu Ekonomicznego prowadzili badania wśród uczestników akcji, a ich szczegółowe wyniki poznamy za kilka tygodni.