Remont "Trasy Kórnickiej": od 9 maja duże zmiany w komunikacji tramwajowej
Dziewiątego maja rozpocznie się kolejny duży remont torowiska. Remontowana będzie Trasa Kórnicka od ulicy Kórnickiej do os. Lecha. Pasażerowie muszą się liczyć z dużymi utrudnieniami.
Remont torowiska na Trasie Kórnickiej zapowiadany był już od dłuższego czasu -Torowisko na Trasie Kórnickiej znajduje się w złym stanie technicznym i wymaga pilnego remontu. To niezwykle ważny szlak, nie tylko zapewniający transport mieszkańcom, Polanki, Rataj, ale także umożliwiający dojazd tramwajom do zajezdni na Franowie - informuje ZTM. Dziś już wiadomo, że prace rozpoczną się 9 maja i potrwają do 17 czerwca. W tym czasie swoje trasy zmienią cztery linie tramwajowe, a linia numer 17 zostanie zawieszona. Dodatkowo uruchomiona zostanie linia wahadłowa nr 25.
Linia nr 5
GÓRCZYN - Głogowska - Roosevelta - Św. Marcin - Podgórna - Kórnicka - Jana Pawła II - Zamenhofa - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Piaśnicka - FRANOWO
Linia nr 16
OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Fredry - Gwarna - Św. Marcin - Podgórna - Jana Pawła II - Podwale - ZAWADY
Linia nr 17 - zawieszona
Linia nr 18
FRANOWO - Piaśnicka - Chartowo - Żegrze - Hetmańska - Zamenhofa - Krzywoustego - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Roosevelta - Zwierzyniecka - Kraszewskiego - Dąbrowskiego - Fredry - Mielżyńskiego - 23 Lutego - pl. Wielkopolski - Małe Garbary - Wyszyńskiego - Podwale - ZAWADY
Linia nr 25
KÓRNICKA - POLANKA
Linia nr 201
OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Most Teatralny - Fredry - Gwarna - Św. Marcin - Podgórna - Kórnicka - Jana Pawła II - Zamenhofa - Hetmańska - Żegrze - Chartowo - Piaśnicka - FRANOWO
Dodatkowo zmieniona zostanie trasa autobusu linii nr 54:
Linia nr 54
SPŁAWIE - Szczepankowo - Krzywoustego - Kurlandzka - Piaśnicka - Inflancka - Piłsudskiego - RONDO RATAJE
Linie autobusowe nr 511 i 512 także zostaną wydłużone do Ronda Rataje.
Remont prowadzony jest w ramach programu "Odnowa infrastruktury tramwajowej" - Warto przypomnieć, że jest to przełomowy rok w podejściu do poprawy infrastruktury transportowej. Na finansowanie prac przeznaczono rekordową od wielu lat kwotę 22 mln zł. Jeszcze w roku 2014r. było to ok. 3 mln zł, natomiast rok później - 18,9 mln zł. Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego przez Miasto Poznań. Konsekwencją tego jest nacisk na dbałość o stan infrastruktury, która warunkuje jakość podróży - wyjaśnia ZTM.