Szkoły średnie będą przygotowywały pracowników call center
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB złożyło w Ministerstwie Rozwoju projekt, który zakłada wprowadzenie w szkołach średnich klas o profilu "pracownik call center". Stowarzyszenie przygotowało już podstawę programową nowego profilu.
Branża call center w ostatnich latach rozwijała się bardzo dynamicznie i ze względu na niskie wymagania nie miała problemów z zatrudnieniem pracowników. Jej przedstawiciele twierdzą jednak, że jest zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników call center - Chcemy, żeby zawód pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta, czyli popularnego call center, został wpisany na listę zawodów szkolnictwa zawodowego- mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy stowarzyszenia i wyjaśnia, że konieczne jest wszechstronne przygotowanie pracowników - Oprócz tak oczywistych umiejętności, jak np. komunikacja i praca w stresie, w grę mogłyby wchodzić nauka języków obcych, wiedza z zakresu praw konsumenta i np. ochrony danych osobowych, a także zagadnienia związane z obsługą komputera, w tym znajomość systemów informatycznych typowych dla branży call center.
Stowarzyszenie przygotowało odpowiedni wniosek do Ministerstwa Rozwoju oraz podstawę programową. W tej chwili projekt będzie opiniowany przez Ministerstwo Rozwoju, a następnie trafi do Ministerstwa Edukacji, które podejmie ostateczną decyzję. Nie wiadomo, kiedy zapadnie decyzja.