Tunel trasy na Franowo: "ławki nie były myte chyba od 2012 roku"
Sprawa czystości na przystankach w tunelu trasy tramwajowej na Franowo powraca jak bumerang. O skargach mieszkańców na brud na peronach pisaliśmy w ostatnich latach. Niestety wciąż ten problem się tu powtarza. Okazuje się, że w okresie jesienno-zimowym sprzątanie ogranicza się tu jedynie do zamiatania i opróżniania śmietników.
Trasę na Franowo otwarto w 2012 roku. Już latem 2013 roku pisaliśmy o problemie brudnych peronów. Wówczas tłumaczono, że mycie odbywa się raz w tygodniu. Taką częstotliwość tłumaczono dużymi kosztami oraz brakiem dostępu do wody na peronach w tunelu.
W kolejnych latach pojawiały się sygnały, że mycie odbywa się już dwa razy w tygodniu, ale i to nie spełniało oczekiwać wszystkich pasażerów. Dziś problem jest tu bardzo wyraźnie widoczny. - Trasa tramwajowa na Franowo jest dla mnie najważniejszą inwestycją poznańską. Może dlatego, że mieszkam na osiedlu Rusa i do przystanku Piaśnicka/Rynek mam dosłownie trzy kroki. 16 to tramwaj, którym codziennie dojeżdżam do pracy. Od domu do Al. Solidarności jadę ok. 25 minut. Żadnym innym środkiem transportu pewnie bym nie pokonała tej trasy - pisze Danuta, nasza czytelniczka. - Jednak patrząc na nowy, zaledwie trzyletni obiekt dosłownie płakać się chce. Gdzie nasza poznańska dbałość o porządek? Krąży legenda, że przystanki Piaśnicka/Rynek i Piaśnicka/Kurlandzka są sprzątane dwa razy w tygodniu. Jednak nikt już w te bajki nie wierzy. Przesyłam zdjęcia zrobione 20 lutego i proszę mi wierzyć, że tak tu wygląda już od bardzo dawna. Ławki nie były myte chyba od 2012 roku. Strach tam się poruszać by niczego nie dotknąć. Wstyd - dodaje.
Okazuje się, że jesienią i zimą regularne mycie peronów się nie odbywa. - W okresie jesienno-zimowym sprzątanie przystanków w tunelu trasy ogranicza się do codziennego zamiatania oraz opróżniania koszy na śmieci - mówi Adam Pelant z MPK Poznań. - Mycie jest zawieszone, ze względu na obawy o bezpieczeństwo pasażerów. Przy ujemnych temperaturach woda mogłaby przymarzać na kafelkach i powodować oblodzenie. Poza tym występuje też problem z parowaniem wody - wyjaśnia.
Mycie peronów jesienią i zimą odbywa się tylko interwencyjnie. - Jeśli widzimy, że perony są brudne i wymagają mycia, zlecamy wykonanie prac. Dziś mogę powiedzieć, że mycie odbędzie się w nocy z poniedziałku na wtorek. Od marca wracamy natomiast do regularnego mycia peronów - kończy Pelant.