Poznań: Strefa Tempo 30 będzie większa. Szukają projektanta organizacji ruchu
Do poniedziałku do Zarządu Dróg Miejskich mogą się zgłaszać firmy, które są zainteresowane przygotowaniem stałej organizacji ruchu dla poszerzonej Strefy Tempo 30. Wolniej mamy jeździć m.in. ulicami Święty Marcin, Ratajczaka czy al. Marcinkowskiego.
O poszerzeniu Strefy Tempo 30 mówi się od miesięcy. W ubiegłym roku zapowiadano, że zmiany mają ostatecznie wejść w życie w 2016 roku i wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście tak się stanie. Strefą objęty ma zostać obszar pomiędzy ulicami Garbary od wschodu, Małymi Garbarami i Solną od północy, al. Niepodległości od zachodu oraz Królowej Jadwigi od południa. Ulice stanowiące "granice" nie będą objęte strefą. Wolniej będziemy natomiast jeździć m.in. po ulicach Święty Marcin i Ratajczaka.
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił już przetarg na "Wykonanie projektu stałej organizacji ruchu dla strefy Tempo 30 w centrum Poznania". Chętne firmy mogą się zgłaszać do poniedziałku. Kluczowa przy wyborze zwycięzcy będzie cena.
W styczniu Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora ZDM ds. inżynierii ruchu, mówił nam, że poszerzenie strefy ma nastąpić latem. - Latem chcemy rozszerzyć Strefę Tempo 30, ale nie planujemy przeprowadzania większych inwestycji. Zmieni się przede wszystkim oznakowanie - mówił. Zmiany zajdą m.in. przy Starym Browarze. - W ramach poszerzenia Strefy Tempo 30 wyłączymy sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Półwiejskiej, Kościuszki i Krakowskiej. Znikną więc m.in. światła na przejściu dla pieszych przy Starym Browarze. Na ulicy Krakowskiej planujemy ograniczenie ruchu aut - będą poruszać się jednym pasem. Drugi pas będzie natomiast udostępniony rowerzystom, którzy będą mogli poruszać się po nim w dwóch kierunkach - zapowiadał Nawalaniec.
Najpopularniejsze komentarze