Nextbike złożył droższą ofertę, ale wygrał przetarg na obsługę rowerów miejskich
Na początku grudnia Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na zarządzanie oraz rozbudowanie systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego. Na ogłoszony przetarg wpłynęły trzy oferty, ale jedna z firm nie wpłaciła wymaganego wadium. W środę poinformowano, że zwycięzcą został dotychczasowy operator czyli firma Nextbike.
Po zakończeniu ubiegłorocznego sezonu Poznańskiego Roweru Miejskiego Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na zarządzanie i rozbudowę systemu. Firma, która zwycięży w przetargu będzie zajmować się PRM przez najbliższe trzy lata. Już w grudniu ZTM wyjaśniał, że chce rozbudować system do 102 stacji i ponad 1000 rowerów - W 2016 roku przybędzie 25 stacji i 250 rowerów, natomiast w latach 2017 i 2018 - odpowiednio po 20 stacji i 200 rowerów. Przy okazji, 16 najstarszych terminali zostanie wymienionych na nowoczesne z panelami dotykowymi i możliwością wnoszenia płatności za pomocą kart - tłumaczyła Agnieszka Smogulecka z ZTM. Równocześnie zapowiedziano, że na części rowerów znajdą się foteliki do przewożenia dzieci, a korzystanie z jednośladów ma być tańsze (darmowe w ciągu pierwszych 30 minut, a kolejna godzina będzie kosztować tylko złotówkę). Dodatkową opcją będzie możliwość skorzystania z systemu bez konieczności rejestrowania się w systemie (wystarczy użyć karty kredytowej).
Chęć wystartowania w przetargu zgłosiły trzy firmy, ale jedna z nich nie wpłaciła wymaganego wadium. Ostatecznie rozpatrywane były oferty firm Nextbike oraz Arkus&Romet Group. Oferta dotychczasowego operatora opiewała na kwotę ponad 14 mln złotych, a jej konkurenta na niecałe 8 mln złotych. Wydawało się, że może nastąpić zmiana operatora, bo warunki przetargu stanowiły, że cena w 85% decyduje o wyborze zwycięzcy.
W środę ZTM poinformował jednak, że zwycięzcą został Nextbike -Informujemy, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na "Dostawę i uruchomienie oraz zarządzanie i utrzymanie systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego" jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Nextbike Polska Sp. z o. o. - czytamy w komunikacie ZTM. W tej chwili nie wiadomo, co zadecydowało o odrzuceniu oferty Arkus&Romet Group. Być może firma nie spełniła wymogów formalnych. Do sprawy wrócimy jutro.