Reklama

Piątkowo: chcesz się umówić do lekarza przez telefon? Minuta połączenia kosztuje prawie 5 złotych

fot. wcm-remedium.pl

Jeden z naszych czytelników informuje o "nowości" w piątkowskiej przychodni WCM Remedium na os. Batorego. Od połowy grudnia osoby, które chcą się zarejestrować telefonicznie na wizytę do lekarza w ramach NFZ, muszą płacić prawie 5 złotych za minutę połączenia. Przychodnia wyjaśnia, że pacjenci mają inne opcje na bezpłatną rejestrację - m.in. mogą to zrobić przez internet.

O sprawie poinformował nas czytelnik. - Nie wiem czy to zgodne z prawem, ale przychodnia Remedium na os. Batorego 80A w połowie grudnia wprowadziła płatną rejestrację telefoniczną na wizyty w ramach NFZ (prawie 5 zł za minutę połączenia). Oczywiście dla wizyt prywatnych jest inny numer telefonu, bezpłatny. Niby jest też możliwość bezpłatnej rejestracji online, ale link częściej nie działa niż działa. Poza tym już widzę, jak starsze osoby rejestrują się przez internet - pisze.

Rzeczywiście, na stronie internetowej przychodni można znaleźć informację o uruchomieniu płatnej infolinii. To właśnie pod numer infolinii trzeba dzwonić, by umówić się np. do lekarza specjalisty czy rodzinnego na bezpłatną usługę refundowaną przez NFZ. - Po połączeniu z wyżej wskazanym numerem telefonu pacjent usłyszy informacje, że połączenie jest płatne - 1 minuta = 4,92 zł brutto i jeśli w tym momencie się rozłączy nie ponosi żadnych kosztów - czytamy.

Równocześnie na stronie internetowej umieszczono informację, że pacjent ma inne możliwości zarejestrowania się do lekarza. Jako podstawową wymienia się rejestrację online. Kolejna opcja to udanie się do przychodni i zarejestrowanie się przy komputerze znajdującym się na "samodzielnym stanowisku rejestracji".

Przychodnia na swoim profilu na Facebooku przyznaje, że wie o problemach pojawiających się co jakiś czas z rejestracją on-line. - Są to pojedyncze zgłoszenia, jednak zapewniamy Was, że pracujemy nad tym, aby każdy miał swobodny i nieograniczony dostęp do zapisów na wizyty.

Udało nam się skontaktować z kierownikiem przychodni z osiedla Batorego. Przyznaje, że płatna infolinia to rozwiązanie zgodne z prawem, które ma być dodatkową zachętą do korzystania z innowacyjnej możliwości rejestracji on-line. Podkreśla, że przychodnia stosuje nowoczesne rozwiązania i pacjenci są z nich zadowoleni. Zachęca też, by w razie niezadowolenia kontaktować się bezpośrednio z przychodnią.

Małgorzata Lipko, rzeczniczka NFZ w Poznaniu przyznaje, że Narodowy Fundusz Zdrowia nie ma wpływu na to w jaki sposób pacjenci mogą rejestrować się na wizyty do lekarza w przychodni. - Kwestia wysokości opłaty za połączenie jest poza nami - mówi.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

1℃
0℃
Poziom opadów:
3.8 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
24.89 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro
RODO info obraz

Dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Dane osobowe będą używane także do personalizacji reklam, a pliki cookie mogą być używane do reklam spersonalizowanych i niespersonalizowanych. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.