Tramwaje wróciły na most Uniwersytecki!
Po czterech latach przerwy w poniedziałek tramwaje ponownie kursują po rondzie Kaponiera we wszystkich kierunkach. Tym samym oddane do użytku zostało torowisko na moście Uniwersyteckim. Jeżdżą nim tramwaje linii nr 5 i 13. Zmieniła się organizacja ruchu kołowego w tym rejonie.
Choć w przypadku ronda Kaponiera dotrzymywania terminów założonych w harmonogramie inwestycji praktycznie się nie zdarzało, tym razem jest sukces. Na początku listopada miasto zadeklarowało, że cała Kaponiera zostanie ukończona latem przyszłego roku, a tramwaje wrócą na most Uniwersytecki 15 grudnia tego roku. Udało się.
- Powoli wracamy do normalności na Kaponierze! Po 4 latach przerwy tramwaje będą mogły jeździć przez rondo we wszystkich kierunkach, a to oznacza, że pasażerowie odzyskają bezpośredni przejazd do centrum miasta. Umożliwienie przejazdu tramwajów przez most Uniwersytecki spowoduje skrócenie trasy do (i z) śródmieścia na liniach nr 5 i 13. Automatycznie zostanie zmniejszona liczba tramwajów przejeżdżających przez most Teatralny, co pozwoli odciążyć jeden z najbardziej ruchliwych węzłów komunikacyjnych Poznania - wyjaśnia Hanna Surma, rzeczniczka Urzędu Miasta.
Pierwsze tramwaje z pasażerami przejadą po moście Uniwersyteckim po godzinie 13.00. Będą to "piątki" - z 12.53 z Górczyna oraz z 12.37 ze Stomila, a także "trzynastki" z 12.45 z Junikowa oraz z 12.47 ze Starołęki.
Tak będą kursować linie nr 5 i 13 od przejazdów wymienionych powyżej:
Linia nr 5
GÓRCZYN - Głogowska - Roosevelta - Święty Marcin - Marcinkowskiego - ... - STOMIL
Powrót: STOMIL - ... - Marcinkowskiego - Plac Wolności - Gwarna - Roosevelta - Głogowska - GÓRCZYN
Linia nr 13
JUNIKOWO - Grunwaldzka - Roosevelta - Święty Marcin - Marcinkowskiego - ... STAROŁĘKA
Powrót: STAROŁĘKA - ... - Marcinkowskiego - Plac Wolności - Gwarna - Roosevelta - Grunwaldzka - JUNIKOWO.
Już teraz Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada, że docelowo na most Uniwersytecki wróci także linia nr 2, która jest obecnie zawieszona (zamiennie funkcjonuje linia nr 27). - Możliwość przejazdu w kierunku wschód-zachód na węźle Kaponiera umożliwi funkcjonowanie bardziej optymalnej sieci tramwajowej: z jednej strony mniej linii będzie przebiegało przez most Teatralny - jeden z najbardziej obciążonych węzłów komunikacyjnych Poznania, a z drugiej pasażerowie (zwłaszcza z rejonu Górczyna, Łazarza, mostu Dworcowego czy Grunwaldu) zyskają krótszą trasę do (i z) śródmieścia - dodaje.
Choć tramwaje już od poniedziałku będą kursować po moście Uniwersyteckim, nie będą zatrzymywać się na przystankach na rondzie Kaponiera. Nie są one jeszcze gotowe. - Pierwszym przystankiem dla tramwajów linii nr 5 i 13 jadących w kierunku śródmieścia po skręcie z ul. Roosevelta na most Uniwersytecki będzie przystanek przy CK Zamek na ulicy Święty Marcin. Natomiast w odwrotnym kierunku tramwaje będą się zatrzymywały na przystanku Gwarna, a następnie: Most Dworcowy (linia nr 5) i Bałtyk (linia nr 13). Wykonawca dokłada wszelkich starań by przystanek Rondo Kaponiera zaczął funkcjonować w okolicach 15 stycznia 2016 roku - kończy Surma.
Wraz z powrotem tramwajów na most Uniwersytecki, zmieni się organizacja ruchu kołowego w tym rejonie. Przeorganizowany zostanie wjazd i wyjazd w ul. Dworcową zgodnie z oznakowaniem. Dodatkowo przesunięte zostanie przejście dla pieszych na wysokości ulicy Dworcowej - zlokalizowane będzie o około 100 metrów w kierunku Akademii Muzycznej. Niemożliwy będzie natomiast dojazd do ulicy Skośnej od strony Al. Niepodległości. Dojedziemy do niej jedynie od strony Kaponiery.
Najpopularniejsze komentarze