Kolejne problemy sklepu internetowego merlin.pl: pracownicy bez wypłat, konto zajął komornik
O problemach sklepu merlin.pl pisaliśmy na naszych łamach kilkukrotnie. Firma od wielu miesięcy zalega z płatnościami dla dostawców, a teraz okazało się, że wynagrodzeń nie otrzymują też pracownicy. Firma tłumaczy, że zaległości wynikają z zajęcia konta firmy przez komornika.
Właścicielem jednego z najstarszy polskich sklepów internetowych jest od 2013 roku poznańska spółka Czerwona Torebka, której właścicielem jest Mariusz Świtalski. Od kilku miesięcy pojawiają się informacje, że sklep ma duże problemy finansowe. We wrześniu informowaliśmy, że w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się około dwóch milionów złotych zobowiązań sklepu.
Teraz okazało się, że firma ma również problemy z regulowaniem wynagrodzeń swoich pracowników. Dziennikarze Dziennika. Gazety Prawnej dowiedzieli się, że firma od czerwca nie opłaca składek ZUS, a w tej chwili spóźnia się z wypłaceniem wynagrodzenia za październik -Wiem, że to tylko sześć dni opóźnienia, ale istotny jest kontekst sprawy. We wrześniu firma zmieniła termin wypłaty wynagrodzenia z ostatniego dnia miesiąca na 10. dzień miesiąca następnego. Sierpniową wypłatę otrzymaliśmy po 40 dniach. A ludzie też mają swoje zobowiązania, raty do spłacenia - mówi w rozmowie z dziennikarzami jeden z pracowników.
Właściciel sklepu tłumaczy, że problemy wynikają z zajęcia konta przez komornika. Choć informator gazety twierdzi, że firma posiada konto niezajęte przez komornika, ale pieniądze na nim się skończyły. Wszystko wskazuje na to, że sklep, który jeszcze niedawno był na sprzedaż, może zakończyć działalność. W poznańskim sądzie złożono cztery wnioski o upadłość, jeden z nich został z sądu wycofany dzięki ugodzie, ale wiadomo, że wielu wierzycieli nie zdecydowało się na pójście do sądu.