Rusza przebudowa peronu 4a. Na peronach 4-6 zostaną stare wiaty
Kilka dni temu PKP PLK przekazały plac budowy firmie odpowiedzialnej za przebudowę peronu 4a Poznania Głównego. Prace mają potrwać do lutego i obejmą m.in. wymianę nawierzchni oraz montaż zabytkowej wiaty. Następne będą perony 4-6, które doczekają się modernizacji do końca 2017 roku. Nie pojawią się na nich jednak nowe wiaty, a jedynie wyremontowane stare.
W lipcu PKP PLK wybrały wykonawcę przebudowy peronów 4-6 na dworcu Poznań Główny. To firma Torpol. Prace na peronie 4a rozpoczną się w najbliższych dniach. - Kilka dni temu przekazaliśmy wykonawcy plac budowy - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik PKP PLK w Poznaniu. - Trwa przygotowanie do rozpoczęcia inwestycji. Zakładamy, że peron 4a będzie gotowy w lutym przyszłego roku, a wtedy będziemy mogli się przenieść na peron 4 - dodaje.
Na peronie 4a m.in. wymieniona zostanie nawierzchnia, pojawią się nowe ławki i mała architektura, a także stanie tu zabytkowa wiata, która kilka lat temu stała na peronie 2. - W tej chwili wiata znajduje się w naszym magazynie. Jest wyremontowana - tłumaczy Wolny.
Gdy jeszcze kilka miesięcy temu PKP PLK przygotowywało przetarg na wybór wykonawcy prac tłumaczono, że w ramach modernizacji peronów nr 4, 5 i 6 pojawią się na nich nowe wiaty peronowe i mała architektura, zainstalowane zostaną windy, przebudowane zostanie przejście podziemne, a także tory, rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo mówiono o przebudowie systemu odwodnienia. Jak informuje Radio Merkury - nie uda się zamontować nowych wiat na peronach.
- Większość z tych założeń zrealizujemy, ale na peronach nie pojawią się nowe wiaty. Miejski Konserwator Zabytków zdecydował, że na zmodernizowanych peronach mają zostać zamontowane dotychczasowe wiaty. Oczywiście wyremontujemy je - podkreśla Zbigniew Wolny. - Chcieliśmy, by wiaty peronowe nawiązywały do tego, co znajduje się na zlokalizowanym po sąsiedzku przystanku trasy PST. Musimy jednak dostosować się do decyzji MKZ i wierzymy, że po remoncie wiaty spełnią oczekiwania pasażerów.
W ramach prac wybudowany zostanie zupełnie nowy kolektor. - Dzięki temu powinniśmy w przyszłości uniknąć zalań przejścia podziemnego, do których dochodziło w ostatnich latach w trakcie nawałnic. Nie będziemy natomiast remontować przejścia podziemnego tuż przy wyjściu do zamkniętego obecnie budynku starego dworca. Ta część przejścia będzie modernizowana w ramach kompleksowej przebudowy budynku - kończy Wolny.
Prace pochłoną 40 milionów złotych i mają się zakończyć do końca 2017 roku.