Tempo 30 na Świętym Marcinie, Ratajczaka i Marcinkowskiego: jest przetarg
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na wykonanie projektów nowej organizacji ruchu na ulicach Święty Marcin, Al. Marcinkowskiego i ulicy Ratajczaka. Na ulicach wprowadzona zostanie strefa Tempo 30. Część sygnalizacji zostanie wyłączona na stałe.
Już w sierpniu pisaliśmy, że miasto pracuje nad rozszerzeniem strefy Tempo 30 o kolejne ulice w centrum Poznania. Planowano wówczas, że maksymalnie 30 km/h będziemy jeździć po ulicy Święty Marcin na odcinku między Al. Niepodległości i Al. Marcinkowskiego, a także na całej ulicy Ratajczaka.
Dziś ogłoszony jest już przetarg na wykonanie projektów stałej organizacji ruchu "w związku z wprowadzeniem strefy Tempo 30 na ul. Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego i ul. Ratajczaka". Firmy zainteresowane wzięciem udziału w przetargu mogą się zgłaszać do Zarządu Dróg Miejskich do 13 listopada.
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie przygotowanie zmian w docelowej organizacji ruchu - m.in. oznakowania poziomego, pionowego, a także przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Zmiany mają zajść na ulicy Święty Marcin (między Al. Niepodległości i Al. Marcinkowskiego). W tym rejonie przeprogramowane mają zostać dwie sygnalizacje świetlne - na skrzyżowaniach Św. Marcin/Niepodległości oraz Św. Marcin/Kościuszki. Pozostałe sygnalizatory zostaną wyłączone.
Kolejne zmiany zaplanowano na Al. Marcinkowskiego między Św. Marcinem i Podgórną, a także na Ratajczaka między 27 Grudnia i Ogrodową. W przypadku ulicy Ratajczaka przeprogramowane mają zostać sygnalizacje na skrzyżowaniach 27 grudnia/3 Maja/Ratajczaka oraz Ratajczaka/Ogrodowa/Powstańców Wlkp. Pozostałe sygnalizacje na ulicy zostaną wyłączone.
Dodatkowo w ramach zmian powstać ma nowe przejście dla pieszych z przejazdem dla rowerów przez ul. Święty Marcin po wschodniej stronie ulicy Kantaka.
Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie zmiany zostaną wprowadzone. Strefa Tempo 30 na terenie pomiędzy Al. Niepodległości i Marcinkowskiego oraz ulicami Solną i Święty Marcin działa od 1 lipca 2013 roku. Pochłonęła około 4 milionów złotych. Jej najważniejszymi elementami są kontrapasy dla rowerzystów, znaki ograniczające prędkość do trzydziestki, wyniesione skrzyżowania, a także elementy zwężające jezdnię i skrzyżowania równorzędne.
Najpopularniejsze komentarze