Reklama
Reklama

Czechosłowacka: całą przebudowę chcą zakończyć... za rok

Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że znany jest nowy termin ukończenia przebudowy ulicy Czechosłowackiej na Dębcu, która zakłada budowę tunelu pod torami kolejowymi. Cała inwestycja, łącznie z odbiorami, ma się zakończyć do 30 września 2016 roku.

W 2013 roku Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK podpisało umowę na modernizację linii kolejowej łączącej Czempiń z Poznaniem (to fragment trasy Wrocław - Poznań). Inwestycję za blisko miliard złotych (940 milionów - w tym około 80% z Unii Europejskiej) wykonuje konsorcjum firm FCC Construccion, AZVI i DECOMA.

Studiowanie nie musi być nudne! Rozpocznij naukę z Wyższą Szkołą Zdrowia, Urody i Edukacji w Poznaniu! Zapisz się na Kosmetologię lub Dietetykę!
REKLAMA


W ramach działań, które mają dostosować ponad 32-kilometrowy odcinek trasy kolejowej do prędkości 160 km/h, zaplanowano kluczową inwestycję z punktu widzenia mieszkańców Dębca. Nad ulicą Czechosłowacką pojawi się wiadukt kolejowy (ma powstać tunel w ciągu ulicy), dzięki któremu znacznie łatwiej będzie można się w tej okolicy poruszać samochodami.

Po tym jak w lutym tego roku PKP PLK zdecydowały się na rozwiązanie umowy z wykonawcą prac, roboty zostały wznowione przez nowego wykonawcę dopiero w ostatnich dniach. Z ramienia miasta za prace odpowiada spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (zajmują się przebudową ulic przy tunelu).

- Znając ramy czasowe i uwarunkowania realizacji dla inwestycji PKP PLK, Poznańskie Inwestycje Miejskie mogły podjąć ostateczne rozmowy z wykonawcą przebudowy ul. Czechosłowackiej - wyjaśnia PIM. - Po merytorycznych negocjacjach z firmą Strabag podpisany został aneks terminowy na wykonanie przebudowy ul. Czechosłowackiej. Roboty budowlane zostaną zakończone do dnia 30 lipca 2016, a zakończenie przedmiotu umowy do dnia 30 września 2016 - dodaje.

PIM zapewnia, że robi wszystko, by ulice poprzeczne do ulicy Czechosłowackiej (m.in. Łozowa, Opolska czy 28 Czerwca 1956) były przejezdne. - Obecnie mogą czasowo występować krótkotrwałe utrudnienia związane ze zwężeniami jezdni i ruchem wahadłowym podczas wykonywania robót związanych z uzbrojeniem podziemnym lub robotami drogowymi. Spółka analizuje obecnie funkcjonujące harmonogramy robót pod kątem możliwości udrożnienia ww. skrzyżowań do schematu funkcjonowania bez ruchu wahadłowego. Pełna przejezdność tych ulic może nastąpić jeszcze w tym roku - kończy PIM.

Pierwotnie zakładano, że cała inwestycja zakończy się we wrześniu tego roku.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

26℃
16℃
Poziom opadów:
1.7 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
11.72 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro