Przebudowa Milczańskiej na finiszu
Wcześniej wycieli część drzew, teraz wylewają już asfalt. Dobiega końca budowa nowej ulicy Milczańskiej na Łacinie.
Poszerzona droga będzie jedną z tras dojazdowych do nowego Centrum Handlowego Posnania. O rezygnację z przebudowy Milczańskiej przez ponad rok walczyli okoliczni mieszkańcy. Nie chcieli wycinki starych jesionów i przemiany ich spokojnej, wewnętrznej ulicy w trasę dojazdową do centrum handlowego. Liczymy, że będzie tutaj w miarę spokój chociaż ciężko na to liczyć patrząc jak szeroka jest ta droga - mówi Grzegorz Marciniak, Rada Osiedla Rataje.
Po negocjacjach doszli jednak z inwestorem do kompromisu. Firma Apsys zrezygnowała z wycinki części drzew, obiecała też że przy Milczańskiej samochody będą musiały poruszać się z ograniczoną prędkością.
Dobiega końca wylewanie asfaltu i przebudowa skrzyżowania z ulicą Inflancką i Wiatraczną obok osiedla Lecha. Ale poszerzenie Miczańskiej o tylko niewielki element większej układanki związanej z budową układu drogowego do Posnani. Trwają prace związane z poszerzeniem układu drogowego ponieważ od Ronda Rataje do wysokości ulicy Kaliskiej ulica Jana Pawła II zostanie poszerzona - mówi Filip Gruszczyński, CH Posnania. Natomiast rowerzyści w ramach przebudowy zyskają sześć kilometrów drogi rowerowej.
Zdaniem miejskich społeczników budowa CH Posnania ruchu w mieście nie usprawni. Większość klientów może dojeżdżać samochodami. Będzie tam przecież ogromny parking na kilka tysięcy samochodów i to się odbije na istniejącym już układzie drogowym. Bo przecież to nie jest tak, że tylko tymi nowo wybudowanymi ulicami będą się te samochody poruszać - mówi Arkadiusz Borkowski, Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania.
Zdaniem inwestora na pewno w tym miejscu dodatkowych korków nie będzie. Projektując cały układ drogowy dokonaliśmy najpierw analiz komputerowych, które pozwoliły nam na odpowiednie przygotowanie się do tej inwestycji. Dzięki temu wiedzieliśmy jakiej szerokości powinny być te drogi, ile pasów i tak żeby ten ruch był płynny - dodaje Gruszczyński.
Budowa nowego układu drogowego będzie kosztować inwestora 80 milionów złotych. Zarówno wszystkie drogi jak i nowe centrum handlowe mają być gotowe pod koniec 2016 roku.