Polskie koleje zmienią swoje oblicze na Euro 2012
Jednym z kluczowych problemów, jakie należy rozwiązać do czasu rozpoczęcia mistrzostw Europy w 2012 roku jest stan infrastruktury i taboru kolejowego w Polsce. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają prawdziwą "rewolucję na torach".
Zmiany w infrastrukturze kolejowej mają dotyczyć głównie połączeń między miastami, które będą gościćpiłkarzy i kibiców Euro w 2012 roku. Lista tras wymagających unowocześnienia liczy łącznie ponad 600 kilometrów. Wśród planowanych inwestycji znalazły się także tory wiodące do Poznania.Modernizacji poddane zostaną, między innymi, połączenia Poznania z Warszawą i Wrocławiem.Nowe tory pozwolą narozwijaniewyższych prędkości, a wefekcie pociągi będą mogły pokonywać swoje trasy o wiele szybciej, dając zarazem wyższy komfort podróży.
Przygotowania do przyjęcia gości z całej Europy w 2012 roku wymogą na PKPremont i rozbudowędworców, także tegow Poznaniu.Pojawia się wiele pomysłów, w tym zintegrowania stacji kolejowej z autobusową orazlinią Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.Całość projektu ma dopełnićtrwająca już modernizacja poznańskiego węzła kolejowego. Zmodernizowane zostaną 22 kilometry trasy, nowe torowiska będą płaskie, a pociągi po nich pojadą znacznie ciszej niż teraz. I zdecydowanie szybciej - jadąc przez Poznań, będą wreszcie mogły osiągnąć prędkość 80 km/h.
Plany ogłoszone przez PKP Polskie Linie Kolejowe pokazują jasno, że organizacja Euro 2012 w Polsce przyniesie znaczne zyski, głównie w transporcie.Obok modernizacji linii kolejowych z pewnością nowe inwestycję będą dotyczyć także dróg i połączeń lotniczych.