Kolej: w 2020 z Poznania do Wrocławia w 80 minut
PKP PLK podpisały umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym na trasie Rawicz - Czempiń. Umowa opiewa na 282 miliony złotych. Miedziane kable zostaną zastąpione nowoczesnymi światłowodami. To część przebudowy trasy Poznań - Wrocław. W 2020 roku podróż pociągiem między tymi miastami ma trwać 1 godzinę i 20 minut.
Już w marcu informowaliśmy, że trasa kolejowa Wrocław - Poznań będzie mieć kolejny zmodernizowany fragment. PKP PLK informowało wówczas, że udało się uzyskać kredyt w wysokości 100 milionów euro na tę inwestycję w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Wszystkie prace pochłoną jednak znacznie więcej pieniędzy. Przewiduje się, że roboty na około 71 kilometrach trasy kolejowej pomiędzy Rawiczem i Czempiniem będą kosztować ponad 1,6 mld złotych. - Prace będą polegać na pełnej przebudowie torów i sieci trakcyjnej. Obejmą również system zasilania, system sygnalizacyjny i telekomunikacyjny - wyjaśniało PKP PLK.
Dziś PKP PLK informują, że podpisano umowę na modernizację systemu sterowania ruchem na trasie Rawicz - Czempiń. Umowa opiewa na kwotę 282 milionów złotych. W ten sposób PKP PLK korzysta z pierwszych funduszy unijnych na lata 2014-2020. - Klasyczne urządzenia oparte o kable miedziane zastąpi nowa technologia - światłowody i komputery wspomagające pracę dyżurnych ruchu odpowiadających za bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Wykonawca zajmujący się modernizacją przebuduje 6 nastawni. W Lesznie zbuduje lokalne centrum sterowania ruchem - skomputeryzowane centrum zarządzania ruchem kolejowym na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Wzdłuż torów położony zostanie światłowód o długości 150 km. Prace obejmą również montaż 212 nowych semaforów. Zadanie zrealizuje konsorcjum Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. i Krakowskie Zakłady Automatyki S.A - wyjaśnia PKP PLK.
Docelowo podróż pociągiem z Poznania do Wrocławia ma zająć około 80 minut. Na trasie prowadzone są szeroko zakrojone prace modernizacyjne. Te na dolnośląskim odcinku (Wrocław - Rawicz) zakończą się jeszcze w tym roku. Gorzej jest z odcinkiem Czempiń - Poznań. Do końca tego roku mają tutaj zostać wykonane roboty w maksymalnym zakresie (powodem opóźnień jest konieczność rozwiązania umowy z dotychczasowym wykonawcą, o czym pisaliśmy już na naszym portalu). - Z wykorzystaniem nowych funduszy UE, na lata 2014 - 20, PLK przeprowadzi przebudowę torów na ostatnim odcinku wymagającym modernizacji - z Czempinia przez Leszno do Rawicza. W 2020 roku po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu z Wrocławia do Poznania skróci się do 1 godziny i 20 minut - kończy.
Najpopularniejsze komentarze