Masz problem z internetem lub komórką? Orange ma poważną awarię. Wpływa na PEKĘ!
W godzinach wieczornych w poniedziałek doszło do poważnej awarii w sieci Orange. Użytkownicy nie mogą korzystać z internetu, bo nie działała Neostrada, a dodatkowo pojawiają się problemy z siecią komórkową. Operator przyznaje, że może to być "celowy atak". Przez awarię problemy mają też użytkownicy systemu PEKA.
O sprawie poinformował nas jeden z czytelników. Na profilu Orange na Facebooku pojawił się oficjalny komunikat w sprawie awarii. - Bardzo Was wszystkich przepraszamy - od ok. 22.30 mamy dużą awarię sieci. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej, normalnie działają jednak telefony stacjonarne. Przez cały czas trwa analiza przyczyn - na ten moment jeszcze ich nie znamy. Pod uwagę bierzemy m.in. celowe ataki. Nad rozwiązaniem problemu pracują nieprzerwanie nasze zespoły kryzysowe. Zrobimy co w naszej mocy, aby do rana przywrócić pełne funkcjonowanie naszych usług. Rozumiemy Wasze zdenerwowanie - jest w pełni uzasadnione. Będziemy informować o zachodzących zmianach - czytamy w komunikacie.
We wtorek rano w wielu miejscach dostęp do usług przywrócono, ale wciąż w niektórych rejonach kraju użytkownicy mają problem z korzystaniem z komórek i internetu. - Awaria usług, która rozpoczęła się w nocy, została już usunięta w większości Polski. Niestabilności mogą występować jeszcze w różnych miejscach kraju, ale sytuacja wraca szybko do normy. Będziemy Was informować o ostatecznym zakończeniu awarii oraz o ewentualnych dalszych naszych działaniach. Jeszcze raz bardzo Was przepraszamy - i dziękujemy szczególnie za dużą wyrozumiałość - dodaje operator.
Problemy przez awarię mają też użytkownicy systemu PEKA. - W związku z awarią po stronie operatora telekomunikacyjnego występuje czasowy brak łączności skutkujący tym, że w części Punktów Obsługi Klienta i Punktów Sprzedaży Biletów nie ma obecnie możliwości doładowania karty PEKA. Operator dokłada starań w celu jak najszybszego usunięcia awarii. Obecnie bilety można doładować w Punktach Obsługi Klienta przy ul. Matejki, Głogowskiej, na dworcu Junikowo, na Dębcu i Moście Teatralnym oraz w Kupcu Poznańskim. Bez zakłóceń działają także biletomaty. Przerwa w łączności nie ma wpływu na działanie czytników w pojazdach, mogą jednak pojawiać się problemy z transferem e-biletu - wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego.