Reklama
Reklama

Zobacz jak powstaje fabryka Volkswagena

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Dokładnie rok temu Volkswagen ogłosił decyzję o lokalizacji nowej fabryki w Białężycach k. Wrześni. W październiku 2014 roku ruszyła budowa - od tego czasu teren, na którym powstaje fabryka zmienił się nie do poznania. Budowa ma się zakończyć w 2016 roku.

Już w drugiej połowie 2016 roku w Białężycach k. Wrześni produkowana będzie nowa generacja Volkswagena Craftera. Teren budowy obejmuje powierzchnię 220 hektarów, co jest porównywalne z powierzchnią 300 boisk piłkarskich. Decyzja o lokalizacji fabryki została ogłoszona dokładnie rok temu. Prace przy budowie rozpoczęły się w październiku 2014 roku. Od tego momentu teren zmienił się nie do poznania.

Prace budowlane przebiegają zgodnie z zaplanowanych harmonogramem. Cały zespół zaangażowany w budowę nowej fabryki wykonuje świetną pracę. Cieszę się, że w rok po ogłoszeniu decyzji o lokalizacji nowej fabryki widoczne są już wyraźne zarysy hal produkcyjnych - mówi Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań, Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Już w maju 2015 roku ma być gotowy pierwszy budynek centrali mediów. W dalszej kolejności hala spawalni, montażu oraz lakiernia, która ma być gotowa do końca bieżącego roku. Obecnie, równolegle do procesu zamykania hal produkcyjnych rozpoczęliśmy montaż pierwszych linii technologicznych. Są to spore linie produkcyjne, przystosowane do produkcji pojazdów dochodzących rozmiarowo nawet do 7 m długości. Linie technologiczne samej hali lakierni są na tyle duże, że wstawiamy je jeszcze przed zamknięciem budynku ścianami. Dobrym przykładem jest tutaj też przyszła hala montażu. Same urządzenia do testowania napędu w samochodzie można przyrównać wielkościowo do dwupokojowego mieszkania. Od połowy marca rozpoczęliśmy także przygotowanie dróg komunikacyjnych wewnątrz nowej fabryki - powiedział Ralf Nitzschke, Dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.

Przy planowaniu tej inwestycji korzystaliśmy ze światowych doświadczeń koncernu Volkswagen. W nowej fabryce zastosujemy wiele wysoce prośrodowiskowych rozwiązań, w tym m.in. rekuperatory ciepła, dzięki którym uda się ponownie wykorzystać aż 75 % ciepła technologicznego. Natomiast w obszarze budowy karoserii zainstalowane zostaną najnowszej generacji roboty oraz technologie laserowe, które zużywają ponad 30% mniej energii niż standardowo stosowane - dodaje Prezes VW Poznań Jens Ocksen.

Obecnie przy budowie fabryki pracuje około 800 osób z 65 firm, w wakacje, kiedy zaplanowano najintensywniejsze prace ma ich być nawet 2 tysiące. W nowej fabryce ma być zatrudnionych 3 tysiące osób. Cały czas prowadzona jest rekrutacja. Spółka zatrudniła już dotychczas ok. 300 osób - zwłaszcza inżynierów oraz specjalistów z takich branż jak logistyka, utrzymanie ruchu czy zapewnienie jakości - informuje Monika Hajbowicz z biura prasowego Volkswagena. Po otwarciu nowej fabryki Volkswagen Poznań będzie zatrudniał łącznie ponad 10 tysięcy osób.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
6.16 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro