Reklama
Reklama

Wichrowe Wzgórze: reklama na wieżowcu nie daje korzyści mieszkańcom?

W marcu ubiegłego roku pisaliśmy o ogromnej reklamie, która zawisła na wieżowcu nr 3 na osiedlu Wichrowe Wzgórze. Jeden z mieszkańców skarżył się, że zasłoniła okna na korytarzu, a dodatkowo hałasuje. Administracja tłumaczyła, że dzięki niej zmniejszą się opłaty eksploatacyjne. Dziś mieszkaniec mówi, że koszty rosną, a reklama wciąż wisi.

Ogromny billboard reklamowy w ubiegłym roku pojawił się na bocznej ścianie wieżowca nr 3 na os. Wichrowe Wzgórze. Jeden z mieszkańców nie był z tego zadowolony. - Administracja trochę przegięła. Nikt nawet nie poinformował mieszkańców, że będzie reklama. Zasłania ona całkowicie widok z okna, zmniejsza dopływ światła, a co gorsza hałasuje - pisał.

Okazało się, że reklama przesłania widok z okien korytarza. Administracja tłumaczyła wtedy, że reklama pozwoli zmniejszenie opłat eksploatacyjnych ponoszonych każdego miesiąca przez lokatorów budynku.

- Czekałem na spełnienie obietnic pana z administracji, który obiecywał, że dzięki reklamie będzie chłodniej na piętrze (kompletna bzdura! Nie można nawet porządnie wywietrzyć korytarza ponieważ okno zasłania reklama!), a także, że pieniądze z reklamy pozwolą na obniżkę czynszów za mieszkania, a konkretnie funduszu remontowego - pisze czytelnik.

Okazuje się, że czynsz zamiast się zmniejszać jest coraz wyższy. - Fundusz remontowy nie dość, że nie został obniżony, to cena poszła w górę. Więc pytam po roku, po raz kolejny: w czym ma pomóc mieszkańcom ta reklama oraz gdzie są pieniądze uzyskane przez administracje z tejże reklamy. Bo mieszkańcy bloku nr 3 nie widzieli ani złotówki, a reklama nadal wisi i szpeci - dodaje.

Przyglądając się opłatom składowym czynszu rzeczywiście widać, że w ciągu roku opłata eksploatacyjna wzrosła o około 50 groszy (miesięcznie), a na fundusz remontowy mieszkaniec płaci o około złotówkę więcej niż w styczniu 2014 roku.

- Oczywiście umieszczenie reklamy na tym wieżowcu daje korzyści mieszkańcom bloku i to tylko tego bloku - mówi Daniel Piotrowski, kierownik osiedla Wichrowe Wzgórze. - Może mieszkańcy tego nie widzą, ale zapewniam, że dzięki tej reklamie opłaty eksploatacyjne nie są wyższe. Koszty utrzymania idą w górę, bo rosną ceny mediów. Tym samym rośnie opłata eksploatacyjna, którą dzięki reklamie obniżamy. Gdyby nie ona, mieszkańcy musieliby płacić więcej - dodaje.

Do administracji nie docierają sygnały od mieszkańców, którzy nie są zadowoleni z reklamy. Przeciwnie. - Wiemy, że mieszkańcy bloków położonych w centrum osiedla chcieliby w jakiś sposób obniżyć koszty eksploatacyjne, ale w przypadku ich budynków zainteresowanie umieszczeniem na nich reklamy jest znikome albo żadne. W komfortowej sytuacji są mieszkańcy wieżowca nr 2, na którym jest duża reklama, w budynku działa sklep, a dodatkowo obok jest telebim. W tym przypadku opłaty eksploatacyjne są najniższe, bo wpływów jest po prostu więcej - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

10℃
0℃
Poziom opadów:
2.7 mm
Wiatr do:
22 km
Stan powietrza
PM2.5
24.33 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro