Przebudowa estakady katowickiej: PIM wciąż analizuje oferty
Poznańskie Inwestycje Miejskie wciąż analizują oferty złożone przez firmy zainteresowane przeprowadzeniem przebudowy estakady katowickiej i wiaduktów nad ulicą Chartowo. Jeśli dane z ofert zostaną potwierdzone, PIM podpisze umowę z konsorcjum MOST oraz POLBUD opiewającą na blisko 104 mln złotych.
Na początku listopada pisaliśmy o 11 ofertach firm zainteresowanych przeprowadzeniem inwestycji polegającej na rozbiórce estakady katowickiej oraz wiaduktów nad ulicą Chartowo w ciągu ulicy Krzywoustego, a także budowie nowych konstrukcji w ich miejscu. Najniższą ofertę zaproponowało konsorcjum MOST oraz POLBUD (nieco mniej niż 104 mln zł). Około 108 mln zł za wykonanie inwestycji chce przedsiębiorstwo INTERCOR, a trzecia najkorzystniejsza cena to już 122 mln złotych zaproponowane przez firmę STRABAG.
Poznańskie Inwestycje Miejskie, które zajmują się tą inwestycją, wciąż analizują oferty. - To jest bardzo poważna sprawa, musimy przeanalizować wszystkie oferty m.in. pod względem formalnym - zaznacza Kazimierz Skałecki, wiceprezes PIM. - Wysyłamy do firm zapytanie o potwierdzenie ich oferty cenowej tak, by nie było później żadnych wątpliwości - dodaje.
Jeśli okaże się, że konsorcjum, które zaproponowało najniższą cenę przejdzie pozytywnie weryfikację PIM-u - to właśnie z tym wykonawcą zostanie podpisana umowa. - Decydująca jest najniższa cena - podkreśla Skałecki.
Być może jeszcze w tym miesiącu lub w pierwszych dniach grudnia oficjalnie ogłoszone zostanie z kim PIM będzie chciał podpisać umowę. - Następnie musimy dać czas pozostałym oferentom na ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie, umowę można będzie podpisać nawet na przełomie grudnia i stycznia. Jeśli odwołania się pojawią, umowę podpiszemy pod koniec stycznia - zaznacza.
Po podpisaniu umowy wykonawca będzie musiał natychmiast rozpocząć pracę. - Zrobimy wszystko, by w ciągu 10 miesięcy od rozpoczęcia inwestycji nieczynna dziś nitka estakady katowickiej była jako nowa konstrukcja dostępna dla kierowców. Chcemy, by samochody wjechały na nią w listopadzie 2015 roku - kończy Skałecki.
Pozostałe roboty budowlane (budowa drugiej nitki oraz wiaduktów nad ulicami Żegrze/Chartowo) mają się zakończyć do 30 listopada 2017 roku. Maksymalnie w lutym 2018 roku ukończone powinny być prace poza jezdnią.