Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego coraz bliżej: jest wykonawca
W piątek podpisano umowę z wykonawcą II etapu budowy obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. Droga o długości blisko 13 kilometrów ma być gotowa w 2017 roku. Jej budowa pochłonie około 284 milionów złotych.
Na początku października ubiegłego roku informowaliśmy o finansowaniu dla dwóch ważnych wielkopolskich inwestycji drogowych - budowie obwodnic Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego na trasie S11. 7 października ogłoszono przetargi na budowę dróg o łącznej długości ponad 25 kilometrów.
Przetargi były dwustopniowe. Najpierw odbywała się kwalifikacja, a następnie wybrane firmy zapraszane były do składania ofert. Złożono je w sierpniu. W ubiegłym miesiącu ogłoszono, że w przypadku obwodnicy Jarocina do poznańskiego oddziału GDDKiA wpłynęły trzy takie oferty cenowe. Najniższą złożyła firma Budimex (293 mln złotych). Obwodnica Jarocina ma mieć 13 kilometrów długości. Na trasie znajdą się dwa węzły drogowe, trzynaście obiektów inżynierskich oraz niezbędne drogi dojazdowe.
Cztery oferty cenowe wpłynęły do poznańskiego oddziału GDDKiA w związku z budową II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. Na ten cel zamawiający przeznaczył 334 mln złotych brutto. W tym przypadku najniższą ofertę złożyło Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A. i Mota-Engel, Engenharia e Construcao S.A. na kwotę ponad 284 mln zł brutto.
10 października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą budowy II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. Inwestycję realizować będzie konsorcjum firm, które złożyło najkorzystniejszą ofertę cenową. - Firma Mota-Engil Central Europe S.A. i Mota-Engel, Engenharia e Construcao S.A. ma 24 miesiące od dnia rozpoczęcia prac na realizację zadania. Do czasu realizacji nie są wliczane tzw. okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Umowa opiewa na kwotę ponad 284 mln zł brutto - tłumaczy Alina Cieślak, rzeczniczka poznańskiego GDDKiA.
W ramach inwestycji powstanie 12,8 km drogi ekspresowej, jeden węzeł drogowy, 15 obiektów inżynierskich, sieć dróg poprzecznych i dojazdowych, oświetlenie, odwodnienie, ogrodzenie, pojawi się także zabezpieczenie akustyczne oraz nowa zieleń.
- Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp. jest kontynuacją I etapu obwodnicy, który został przekazany do użytkowania pod koniec 2009 roku. Dzięki wybudowaniu II etapu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się z miasta na obwodnicę. Spowoduje to skrócenie czasu przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań - Ostrów Wlkp. - Katowice oraz Kalisz - Ostrów Wlkp - Wrocław - kończy Cieślak.
Choć oferty na budowę obwodnicy Jarocina zostały otwarte w tym samym dniu co te dotyczące obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, umowa z wykonawcą tej pierwszej inwestycji nie została jeszcze podpisana. Trwają procedury związane z rozstrzygnięciem przetargu.