Zajezdnia przy Madalińskiego zamieni się w muzeum?
Prezydent Poznania zlecił urzędnikom przygotowanie analizy kosztów funkcjonowania muzeum komunikacji i techniki, które mogłoby powstać w zajezdni tramwajowej przy ulicy Madalińskiego. Muzeum mogłoby powstać po tym jak wyprowadzi się stąd Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Zajezdnia tramwajowa przy Madalińskiego zaczęła powstawać w latach 40-tych i znajduje się na około 1-hektarowym terenie na Wildzie. Funkcjonowanie zajezdni jest uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - m.in. przez generowany hałas. Wczesną wiosną zapowiadano, że w maju Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wyprowadzi się z Madalińskiego do zajezdni na Franowie. Wyprowadzka jeszcze jednak nie nastąpiła. Opuszczony teren MPK zwróci miastu i to miasto będzie podejmować decyzję na temat jego przyszłości. W połowie marca informowaliśmy, że według radnych z Komisji Rewitalizacji, mieszkańców i miłośników pojazdów szynowych dobrym pomysłem jest stworzenie w tym miejscu muzeum komunikacji. Pojawiła się obawa, że teren trafi pod młotek, ale ostatecznie urzędnicy zapewnili radnych, że do sprzedaży działki nie dojdzie.
Na środowej Komisji Rewitalizacji Rady Miasta radni dowiedzieli się, że szansa na powstanie muzeum komunikacji i techniki w byłej zajezdni wciąż istnieje. - Prezydent zlecił urzędnikom przygotowania analizy kosztów funkcjonowania takiego muzeum - mówi Mariusz Wiśniewski, szef Komisji Rewitalizacji Rady Miasta. - W najbliższym czasie ma nastąpić wymiana gruntów między miastem i MPK - dodaje. MPK przekaże zajezdnię miastu, a miasto w zamian przekaże MPK teren na Franowie.
Już wiosną radni apelowali, by to wciąż MPK zajmowało się zarządzeniem byłą zajezdnią na Wildzie. - Jest taka wola ze strony urzędników i to nas cieszy. Nikt nie będzie się zajmował zajezdnią lepiej niż właśnie MPK - tłumaczy Wiśniewski. MPK miałoby mieć pieczę nad zajezdnią do czasu zagospodarowania tego terenu. W tym czasie wciąż można by tu np. organizować imprezy dla miłośników pojazdów szynowych.
W muzeum, które miałoby powstać w byłej zajezdni, prezentowane byłyby m.in. zabytkowe tramwaje. Rozważano także zlokalizowanie tu wystawy samochodów z Muzeum Automobilklubu. Kompleksowa wizja mogłaby być także rozszerzona o muzeum kolejnictwa - w pobliżu znajdują się przecież Wolne Tory.