Od poniedziałku duże utrudnienia na trasie Poznań - Kórnik
Maksymalnie dwa miesiące mają potrwać utrudnienia na ulicy Krzywoustego, a konkretnie na odcinku trasy przebiegającym nad autostradą A2 (węzeł Krzesiny). Wymieniana tu będzie nawierzchnia jezdni. - Ekspertyzy wykazały, że konstrukcja mogłaby nie przetrwać najbliższej zimy - tłumaczy Zofia Kwiatkowska z Autostrady Wielkopolskiej.
Kierowcy poruszający się tzw. trasą katowicką (S11) pomiędzy Poznaniem i Kórnikiem od poniedziałku będą musieli się liczyć z utrudnieniami w ruchu. - Niestety utrudnienia będą spore. W godzinach szczytu komunikacyjnego mogą się tutaj tworzyć korki - mówi Zofia Kwiatkowska z Autostrady Wielkopolskiej.
Właśnie w poniedziałek rozpoczną się roboty drogowe związane z wymianą nawierzchni jezdni ulicy Krzywoustego w obrębie węzła autostradowego Krzesiny. - Nie mamy wyboru. Nawierzchnia jezdni była kładziona na przełomie lat 2000/2001 na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Najnowsze ekspertyzy wykazały, że konstrukcja mogłaby nie przetrwać najbliższej zimy. Musimy zerwać całą nawierzchnię i położyć nową - dodaje.
Od poniedziałku, 15 września do wtorku, 16 września, utrudnienia będą polegały wyłącznie na zamknięciu lewych pasów ruchu obu jezdni. W środę, 17 września, z ruchu wyłączona zostanie nitka trasy prowadząca z Poznania w kierunku Kórnika. - Kierowcy będą się poruszać w dwóch kierunkach nitką trasy prowadzącą z Kórnika do Poznania - wyjaśnia. Utrudnienia występować mogą także na niektórych łącznicach z autostradą A2.
Po około miesiącu, w połowie października, powinien się zakończyć remont nitki zachodniej (Poznań - Kórnik). Wówczas drogowcy przeniosą się na nitkę wschodnią (Kórnik - Poznań), a kierowcy w dwóch kierunkach będą poruszać się po już wyremontowanym fragmencie trasy. - Liczymy na to, że cała inwestycja potrwa maksymalnie dwa miesiące. Alternatywy nie ma. Gdybyśmy tego remontu nie wykonali, mogłoby wystąpić ryzyko zamknięcia fragmentu trasy - zauważa Kwiatkowska.
Tymczasem dziś wiadomo, że w najbliższym czasie nie rozpocznie się budowa trzeciego pasa ruchu na autostradowej obwodnicy Poznania. Autostrada Wielkopolska musi przygotować raport, w którym zawarte będą informacje o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Procedura może zakończyć się dopiero w 2016 roku.