Reklama

Tunel na Franowo wymaga remontu, a przejście pod dworcem przecieka

fot. Telewizja WTK
fot. Telewizja WTK

Po dwóch latach po oddaniu do użytku, tunel trasy tramwajowej na Franowo wymaga remontu i w niedzielę prowadzono w tym miejscu pierwsze prace. Przecieka też tunel pod Dworcem Zachodnim.

Przy okazji otwarcia trasy tramwajowej na Franowo, dokładnie w sierpniu przed dwoma laty, mogliśmy usłyszeć, że to najnowocześniejszy obiekt komunikacyjny w tej części Europy. Może i rzeczywiście tak było, ale najwyraźniej niezbyt długo. Niestety po dwóch latach na trasie widać potłuczone szyby, dopiero teraz zawieszone są tablice informacji elektronicznej, a remontu wymagają przeciekające ściany. Jednak w niedzielę odnowiono jeden z fragmentów trasy, zakręt od strony os. Czecha, którym jeździ tramwaj linii nr 1.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA

Pasażerowie o braku kursów jedynki nie mieli pojęcia. - Nic kompletnie nie wiedziałem na ten temat - mówi jeden z klientów ZTM, który czekał na tramwaj linii numer 1. Takim sytuacjom miały zapobiegać elektroniczne tablice, ale na razie tylko stoją, bo na całej nowoczesnej trasie żadna z nich nie działa.

- Jest założenie, żeby tablice informowały, o tym jak kursują tramwaje na trasie na Franowo. Jest to projekt Zarządu Transportu Miejskiego , który jest wdrażany i miejmy nadzieję, że po okresie testów będzie służył pasażerom - mówi Katarzyna Lesińska z Biura Prasowego MPK Poznań. Z głośnika, który mógłby zastąpić elektroniczne tablice - zamiast komunikatów o zmianach w rozkładzie jazdy - w niedzielę wydobywały się jedynie trzaski.

MPK zapewnia jednak, że o zmianach w niedzielnym rozkładzie informowało pasażerów wcześniej. - Za każdym razem wstawiamy informację na naszą stronę internetową i Facebooka, wysyłamy newsletter do pasażerów i umieszczamy informację na przystankach - mówi Katarzyna Lesińska z Biura Prasowego MPK Poznań. Okazuje się, że komunikaty powieszone na przystankach nie zdały egzaminu, gdyż wielu pasażerów nie zwróciło na kartki z komunikatami uwagi. Od poniedziałku tramwaj linii numer 1 kursował już normalnie.

Jednak Franowo to nie jedyna inwestycja budowana na EURO 2012, która wymaga remontu. Przecieka też tunel pod Dworcem Zachodnim. Na adres [email protected] napisał w tej sprawie jeden z naszych czytelników. - Tunel pod Dworcem PST gnije i przecieka... nawet latem. Oznakowanie, które było deklarowane, jak nie było tak nie ma. Przypomnę, że cały kompleks miał zostać oznaczony, ale niestety oznaczenia są w tylko tunelu na Towarowej - czytamy w liście od czytelnika. Taki stan rzeczy potwierdzają nadesłane do redakcji zdjęcia (poniżej). W deszczowe dni na ścianach tunelu widoczne są wyraźne zacieki. Oznakowanie, które miało pojawić się w całym tunelu - informuje o drodze tylko na jednym z przystanków.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
13.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro