Awaria Roweru Miejskiego. Co zrobić?
W niedzielny wieczór otrzymaliśmy od naszego czytelnika zgłoszenie dotyczące awarii Poznańskiego Roweru Miejskiego. Użytkownik miał problem ze zwrotem wypożyczonego roweru, nie mógł również połączyć się z infolinią. Jak się okazało, awarii uległ cały system.
- Problem polegał na braku kontaktu z infolinią, nieczynne stacje rowerowe, nieczynna strona www oraz aplikacja. Nie można roweru wypożyczyć oraz zwrócić. Niestety jest to duży problem, ponieważ kiedy nie pamięta się kodu do blokady, to co można zrobić z rowerem kiedy np. jechałem nim na PKP, żeby zdążyć na pociąg - pyta nasz czytelnik, Alex.
- Mieliśmy w niedzielę późnym popołudniem awarię hostingu u naszego niemieckiego partnera. Usterka dotknęła cały NextBike, nie tylko w Polsce - przyznał Michał Dąbrowski, przedstawiciel firmy. W nocy awaria została usunięta.
Firma dysponuje historią wypożyczeń sprzed awarii, które teraz będą analizowane. Wszelkie wątpliwości rozwiewane będą na korzyść rowerzystów, a ewentualne niesłusznie naliczone należności zwrócone. - Wszystko to będziemy wyjaśniać i anulować naliczenia, w razie problemów można dzwonić na naszą infolinię. Nie wiem czemu występował problem z połączeniem, ale specjalnie zwiększyliśmy liczbę osób ją obsługujących, ponieważ spodziewaliśmy się wzmożonego ruchu w związku z awarią - powiedział Dąbrowski.
System powinien już działać prawidłowo. Co jednak jeśli sytuacja się powtórzy, a użytkownik nie będzie pamiętać kodu do blokady, co uniemożliwia zwrot roweru? - Należy wówczas zadzwonić na infolinię, gdzie podamy odpowiednie informacje. Czynna ona jest od kilku tygodni całodobowo - stwierdził przedstawiciel NextBike. Dodał również, że zaistniała w niedzielę sytuacja była wyjątkowa - niezwykle rzadko zdarza się, aby awarii uległ cały system. - Bardzo przepraszamy użytkowników za powstałe utrudnienia. Była to sytuacja niezależna od nas - zakończył Dąbrowski.